Bir destinasyonun imajı, bireylerin bu yere ait zihinlerinde oluşturdukları yorumlamaların bütünüdür ve bireylerin tatillerini geçirecekleri noktayı seçme süreçlerinde oldukça etkilidir. Bu araştırmada imajın turistik talebe etkisi incelenmektedir. Bu amaçla bir model oluşturulmuş ve test edilmiştir. Model için gerekli veriler Eskişehir’deki turistik yerleri ziyaret eden turistlere yüz yüze görüşme tekniğiyle anket uygulanarak elde edilmiştir. Bu bağlamda 250 kişiyle görüşülmüş 230 anket değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda destinasyon imajı ile turistik talep arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2 |