Innovator businesses not only transform the market conditions but also present new strategic possibilities for themselves. Innovation also has the central importance for entrepreneurs because it is no other than entrepreneurs dealing with the changes in products, processes and marketing in SME’s. Being a cultural and social value, entrepreneurship is undoubtedly said to be closely related with the innovation. Therefore, entrepreneurship occurs as one of the main functions of economic development stories especially the regional ones. Innovation which is one of the most critical factors of micro and macro economic growth and development provides a competitive advantage for businesses. In this study, relationship between innovation and human capital for entrepreneurs was analyzed and the data collected from businesses in Aksaray Organized Industrial Zone were used to make an inference about the indicated relationship. According to the results, entrepreneurs should consider human capital features in order to have innovation abilities. That is, innovation abilities are supported by the human capital features and result in differences in terms of participants’ age
İnovasyon yapan işletmeler sadece pazar koşullarını değil aynı zamanda stratejik olasılıkları da kendi lehlerine dönüştürmektedir. İnovasyon, işletmelerin yanı sıra girişimciler için de büyük önem arz etmektedir çünkü küçük ve orta ölçekli işletmelerde ürün, süreç ve pazarlama bağlamındaki değişikliklerle ilgilenen kişiler işletmeyi kuran girişimcilerden başkası olmamaktadır. Kültürel ve sosyal bir değer olan girişimcilik şüphesiz ki inovasyonla yakından ilgili olmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |