Hayatın hemen hemen her alanına giren hatta hayatın bir parçası haline gelen
reklamlar, sağlık sektöründe de kendini göstermektedir. Ne var ki reklam
mevzuatının kendine has kısıtlamaları olduğu gibi sağlıkta da gerçekleştirilecek
olan tanıtımların; bireylerin beden ve ruh bütünlüğüne zarar vermeyecek düzeyde,
belirli sınırlar dâhilinde olması gerekmektedir.
Çalışmada sağlık sektöründeki tanıtımların ne düzeyde gerçekleşebileceği, genel
olarak nelerin mevzuata aykırı olduğu konularına değinilmiştir. Bu doğrultuda
sağlık kuruluşlarına ait tanıtımların bazılarına ilişkin el broşürleri ve mahkeme
kararları incelendiğinden betimsel bir çalışma gerçekleştirilmiştir.
Sağlıkta Reklam Sağlık Hizmetleri Sektöründe Reklam Reklam Yasağı
Advertisements that existed almost have become a part of life, especially it shows
itself in health industry. Even though advertisement regulation has some
characteristic constraints on its own, health advertisements should also have
particular constraints in which should not effect the physical and mental health of
individuals. Research also highlights topics which against current regulations and it shows
what extent can be realized. It is a descriptive study because it investigates hand
brochures and decisions taken by court about advertisements which are reliazed
by some health organizations.
Diğer ID | JA76YV49MC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 2 |