BibTex RIS Kaynak Göster

GENDER IN THE MARKETING OF TOYS

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 17, 01.01.2018

Öz

Gender and social or psychological gender of the individual are expressed, and
roles defined as femininity and masculinity are taken as basis. They prepare it for
the adult world by creating an opportunity to develop the personality and talents
of play and toys that express an important place in the child's life. In terms of
marketing, gender is a frequently used element in market segmentation of
products and services. In this respect, it is an advantageous position in terms of
businesses that evaluate sexist views and use them in target market selection.
However, toys and teachings are not a division, but a division, at a time when
children can not yet understand gender roles. Today, both children's culture and
games and toys are industrialized and a serious market situation. In this case, it is
important and necessary to establish the awareness of the producers of this
market as well as the awareness of the parents who are consumers. The purpose
of this study is to examine the gendered procedural representation of toys with
vital importance in terms of child development. For this purpose, toy samples will
be examined and interviews to be carried out with the parents will be tried to
evaluate the awareness of the parents.

OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 17, 01.01.2018

Öz

Toplumsal cinsiyet ile bireyin sosyal veya psikolojik cinsiyeti ifade edilmekte,
kadınlık ve erkeklik şeklinde tanımlanmakta olan roller esas alınmaktadır.
Çocuğun hayatında önemli bir yer ifade eden oyun ve oyuncak kişilik ve
yeteneklerini geliştirmesine fırsat yaratarak onu erişkin dünyasına
hazırlamaktadırlar. Pazarlama açısından cinsiyet ise, ürün ve hizmetlerin pazar
bölümlendirilmesinde sıklıkla kullanılan bir unsurdur. Bu açıdan cinsiyetçi bakış
açılarını değerlendirmek ve bunu hedef pazar seçiminde kullanmak işletmeler
açısından avantaj sağlayıcı bir durumdur. Ancak çocukların henüz cinsiyet
rollerini anlamladıramadığı bir dönemde oyuncak ile öğretide bulunmak bir
bölümlendirme değil, ayrıştırmadır. Günümüzde gerek çocuk kültürü, gerekse de
oyun ve oyuncaklar endüstrileşmiş ciddi bir pazar durumdadır. Bu durumda hem
bu pazarın üreticisi olan işletmelerin hem de tüketicisi olan velilerin konuya
farkındalıklarının oluşturulması önemli ve gereklidir. Bu çalışma çocuk gelişimi
açısından hayati öneme sahip oyuncakların toplumsal cinsiyet açısından
prosedürel temsilini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla oyuncak örnekleri
incelenecek ve velilerle gerçekleştirilecek mülakatlarla velilerin konuya
farkındalıkları değerlendirilmeye çalışılacaktır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32DB27NP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilay Güvenç Bu kişi benim

Emine Demircili Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güvenç, D., & Demircili, E. (2018). OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 10(1), 1-17.
AMA Güvenç D, Demircili E. OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Ocak 2018;10(1):1-17.
Chicago Güvenç, Dilay, ve Emine Demircili. “OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 10, sy. 1 (Ocak 2018): 1-17.
EndNote Güvenç D, Demircili E (01 Ocak 2018) OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 10 1 1–17.
IEEE D. Güvenç ve E. Demircili, “OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 1–17, 2018.
ISNAD Güvenç, Dilay - Demircili, Emine. “OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 10/1 (Ocak 2018), 1-17.
JAMA Güvenç D, Demircili E. OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2018;10:1–17.
MLA Güvenç, Dilay ve Emine Demircili. “OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 1, 2018, ss. 1-17.
Vancouver Güvenç D, Demircili E. OYUNCAKLARIN PAZARLANMASINDA TOPLUMSAL CİNSİYET. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2018;10(1):1-17.