Çetin rekabet koşullarında ürettiğini satabilmek; karşı taraftan beğenilmeyi, güvenilmeyi
ve tercih edilmeyi gerektirmektedir. Bu sorumluluklarının bilincinde davranan kurumların belli bir
itibar kazandıkları ve bu itibarı sürdürebildikleri sürece başarılı oldukları görülmektedir.
İşletmeler açısından bunun sağlamanın bir yolu halkla ilişkiler faaliyetlerinden geçmektedir.
Halkla ilişkiler bir işletmenin, kurumun bağlantı kurduğu ya da kurabileceği kimselerin anlayış,
sempati ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı sürekli ve örgütlenmiş bir
yönetim fonksiyonudur. Halkla ilişkilerin en önemli ilkelerinden biri olan “Tanıma ve Tanıtma”
ilkesi, özellikle turizm alanında önem taşımaktadır. Özellikle turizm alanında tanıtılacak ve
pazarlanacak ürünlerin; alışkanlıkları, gelenekleri, kültür düzeyleri, dini ve ırkları birbirinden çok
farklı olan kişilere hitap etmesi, halkla ilişkileri turizm alanında daha da önemli bir bileşen haline
getirmektedir. Bu çalışmada itibar yönetimi kavramı açıklanarak turizm sektöründe bunun bir yolu
olarak halkla ilişkiler çalışmalarının gerekliliği ve önemi üzerinde durulacaktır.
Within the conditions of competition in our days, the ability of selling what you produced
is depend on the fact of being admired, trusted and preferred. In this respect, the institutions
which are aware of their responsibilities are becoming more sucessfully in term of obtaining and
contiuning the confidence of the people. One way of achieving this in terms of businesses is
through the activities of public relations. Relations with the public are a continuous and organized
management function that an operator makes to maintain and maintain understanding, sympathy
and support of those whom the institution has established or can establish. The principle of
"Recognition and Promotion", which is one of the most important principles of public relations, is
especially important in the field of tourismAlong with being a major preoccupation and influence
in every area of public relations, the products to be introduced and marketed, especially in the
field of tourism; Habits, traditions, cultural levels, religions and races of people who are very
different from each other make the relations with the people even more important component in
the field of tourism n this study, the concept of reputation management will be explained and
emphasis will be put on the necessity and relevance of public relations activities as a way of doing
this in the tourism sector.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |