Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 1, 44 - 63, 19.07.2021

Öz

Moda ve mimari alanları birbirlerini besleyen ve etkileyen iki alandır ve çoğunlukla birbirlerini araç olarak kullanarak görsel etkiyi artırma eğilimindedirler.
Bu düşünceden hareketle, Anadolu Üniversitesi, Moda ve Tekstil Tasarımı bölümü öğrencilerinin tasarımlarını sergilemek için çektikleri moda fotoğraflarında mekân seçimlerine ilişkin durumlar ortaya konmuş ve yorumlanmıştır. Çalışma Anadolu Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü mezun öğrencilerinin portfolyolarında kullandıkları moda fotoğraflarının yorumlanması ve değerlendirilmesiyle sınırlıdır.
Bu çalışma, moda tasarımı öğrencilerinin moda fotoğrafı ile ilgili var olan bilgilerini tazelemek ve konuyla ilgili farkındalık sağlamayı umarak faydalı olmayı amaçlamıştır. Aynı zamanda moda fotoğrafı çekmenin yöntemleri hakkında moda tasarımı öğrencilerine katkıda bulunması açısından ve tarihi yapıların ve atıl durumdaki binaların görsel bir şölen oluşturularak moda fotoğraflarında mekân olarak kullanılması, bu mekânların işlevinin artırılması bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • Arkitera, (2020). Eskişehir Demiryolu Binaları Endüstri Mirası için Zorluklar & Fırsatlar, https://www.arkitera.com/etkinlik/eskisehir-demiryolu-binalari-endustri-mirasi-icin-zorluklar-firsatlar/ (İndirme Tarihi: 30 Ocak 2020)
  • Arlı E. ‘Grafik Tasarımda Fotoğraf ve Göstergebilim’, 2017, T.C. İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı Programı, İstanbul.
  • Ayan Ergen B. ‘‘Sanat Yapıtı Sergileme ve Sunum Çeşitlerine Örnekler Eşliğinde Bir Bakış’’, Akdeniz Sanat Dergisi, 2013, Cilt 6, Sayı 11.
  • Aydın B. ‘’Fotoğrafta Kompozisyonel Unsurlar: Mimari Fotoğrafta Kompozisyon Oluşturma Uygulaması’’, 2016, T.C. Atatürk Üniversitesi, Radyo TV ve Sinema Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Batuk H.N. ‘’Fotoğrafın Resim Sanatı Üzerindeki Etkisi ve Görsel Sanatlar Eğitiminde Kompozisyon Kurmadaki Yeri ve Önemi’’, 2013, T.C. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı, Resim- İş Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Samsun.
  • Baydar N.Ş. ‘’Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekânın İzini Sürmek’’, 2017, SDÜ Art-e Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Cilt:10 ISSN1308-2698.
  • Berber L. ‘‘Günümüz Moda Fotoğrafçılığının Sinematografik Üretime Etkileri’’, 2010, T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sinema-TV Ana sanat Dalı Doktora Tezi. İzmir.
  • Çağlar I. ‘‘Farklı Anlatım Tekniklerinde Mekâna Geçiş’’, 2002, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çeçen Ağılkaya H. ‘‘Fotoğraf Sanatında, Sürrealizm ve Kurgusal Yapı’’, 2015, T.C. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Mesleki Resim Öğretmenliği Eğitimi Bölümü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Dayı H. ‘’1990 Sonrası Türk Moda Fotoğrafında Genel Eğilimler’’, 2006, T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Ana sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Dönmez Bilir K. ‘’Fotoğrafın Görsel İletişim Tasarımındaki Kurguları ve Uygulamaları’’, 2010, T.C. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Fotoğraf Ana sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi. Erzurum.
  • Erel E.N. ‘‘Moda Fotoğrafında Kurgu’’, 2010, T.C. Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fotoğraf ve Video Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Eskişehir Türk Ocağı Kırım Üzerine Notlar 1, (2020). http://www.eskisehirturkocagi.org/kirim-uzerine-notlar-1/ (İndirme Tarihi: 27.02.2020)
  • Miyar Ltd Şti , ‘’Eskişehir Kurşunlu Külliyesi Koruma, Onarım ve Yeniden Kullanım Projesi Raporu 1’’, 2005, Ankara.
  • Levi E. ‘’Reklam Fotoğrafçılığında Sanatsal Yaklaşımlar’’, 2008, T.C. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Fotoğraf Ana sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özdal I. ‘‘Mimari Fotoğraf Sanatı ve Düsseldorf Ekolü’’, 1997, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema-TV Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Şenol I. ‘‘Moda Fotoğrafı’’, 2007, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Ana sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Uçak N. ‘’1980’lerden Günümüze Moda ve Türkiye’de Moda Fotoğrafçılığı’’, 2016, T.C. İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Ana sanat Dalı, İstanbul.
  • Tekkılıç E.İ. ‘‘Moda Fotoğrafçılığının Sektörel İşleyişi ve Bu Doğrultuda Lisans Düzeyinde Moda Fotoğrafçılığı’’, 2012, T.C. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Mesleki Resim- İş Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tosun M. ‘‘Türk Sinemasında İç Mekan Tasarımında İç Mimarın Rolü’’, 2011, T.C. İstanbul Teknik Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Uysal Uzun E.C. ‘‘Fotoğraf Mekân İlişkisi Bağlamında Nesne Üzerinden Dil Oluşturma’’, 2014, T.C. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fotoğraf Ana Sanat Dalı, Sanatta Yeterlik Eser Metni, İstanbul.
  • Ünal, M. ‘’Endüstri Mirası Kapsamında İstanbul Yedikule TCDD Atölyelerinin Mimarisi Ve Koruma Sorunları’’, 2009, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Edirne.
  • Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kurşunlu Külliyesi tescil fişi.
  • Yelmen, M. F. ‘’Kriminal Fotoğraf ve Estetik Yorumları’’, 2011, T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Yıldırım E. ‘‘Foto- Mekân, Foto -Hikâye, Foto- Duvar: Le Corbusier Mimarlığı ve Onun Fotografik Temsili’’, 2009, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hicran Hanım Halaç

Handan Baran

Yayımlanma Tarihi 19 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Halaç, H. H., & Baran, H. (2021). Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 13(1), 44-63.
AMA Halaç HH, Baran H. Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Temmuz 2021;13(1):44-63.
Chicago Halaç, Hicran Hanım, ve Handan Baran. “Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi Ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 13, sy. 1 (Temmuz 2021): 44-63.
EndNote Halaç HH, Baran H (01 Temmuz 2021) Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 13 1 44–63.
IEEE H. H. Halaç ve H. Baran, “Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 13, sy. 1, ss. 44–63, 2021.
ISNAD Halaç, Hicran Hanım - Baran, Handan. “Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi Ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 13/1 (Temmuz 2021), 44-63.
JAMA Halaç HH, Baran H. Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2021;13:44–63.
MLA Halaç, Hicran Hanım ve Handan Baran. “Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi Ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 13, sy. 1, 2021, ss. 44-63.
Vancouver Halaç HH, Baran H. Öğrencilerin Moda Fotoğraflarında Tarihi ve Atıl Mekân Kullanımının Değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2021;13(1):44-63.