Öğrenci hareketliliği ve yurtdışında eğitim araştırmalarının
çoğunluğu, ABD ve Birleşik Krallık gibi Batı ülkelerinde
yaşanan sorunlara odaklanmaktadır. Bu makale, Batı
dışında eğitim gören uluslararası değişim öğrencisi
deneyimleri konusunda devam eden araştırmalara katkı
sağlamaktadır. Ankara'da eğitim almış olan, 21 Güney
Koreli ve dört Japon değişim öğrencisinin deneyimleri ve
düşünceleri paylaşılmaktadır. Katılımcıların
deneyimlerinin analizi transformatif öğrenme kuramı
çerçevesinde yapılmıştır. Tematik analizler aracılığıyla üç
ana tema belirlenmiştir 1) Tarihi ittifak kardeşlik demektir,
2) Farklı düşünmeyi öğrenmek ve 3) olumlu bir değişim /
etki yaratma arzusu. Sonuçlar, katılımcıların kendileri
dışındaki insanlar, kültürler ve diller hakkındaki görüşlerini
genişlettikleri ve benzerlikleri kadar farklılıkları takdir
etmeyi öğrendikleri bir öğrenme sürecine girdiklerini
göstermiştir
Uluslararası Öğrenci Değişimi Global Vatandaşlık Dönüşümsel Öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Japon Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |