Bu makale halkla ilişkilerde paradigma dönüşümü bağlamında tartışılan ilişkisel halkla ilişkiler yaklaşımında, etik
halkla ilişkiler uygulamaları için merkezi önemde görülen diyaloğun, Türkiye’de faaliyet gösteren sivil toplum
kuruluşlarının web siteleri aracılığıyla örgüt-kamu kategorileri ilişkilerinin geliştirilmesinde nasıl kullanıldığını
araştırmaktadır. Kuramsal olarak ilişki yönetimi yaklaşımı üzerine şekillendirilen ve yöntemsel olarak Kent ve
Taylor (1998) tarafından geliştirilen diyalojik iletişim prensiplerini temel alan bu çalışmada, belirtilen prensipler
sivil toplum kuruluşu ve kamu kategorilerinin ilişkilerini tanımlayacak şekilde ölçülebilir hale getirilmiş ve bu
çerçevede 50 sivil toplum kuruluşuna ait web sitesi analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, incelenen web
sitelerinin örgüt-kamu kategorileri ilişkilerini geliştirme bağlamında tanımlanan diyalojik kapasitelerinin
düşüklüğüne işaret etmektedir. Çalışmada ayrıca bu kapasitenin nasıl geliştirilebileceği de tartışılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Nüfus Eğilimleri ve Politikaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2 |