Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İKİDİLLİLİK BAĞLAMINDA DÜZENEK DEĞİŞTİRME OLGUSUNUN TEMEL DİL ÇERÇEVE MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 26 - 39, 02.07.2015
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000100

Öz

Bu çalışma, ikidillilik bağlamında biçim-sözdizimsel özelliklerdeki düzenek değiştirme
olgusunu, Myers-Scotton’un Temel Dil Çerçeve Modeli ve Myers-Scotton ve Jake tarafından 1997
yılında Temel Dil Hipotezinin yeniden şekillendirilmesiyle oluşturulmuş 4M Modeli ve Soyut Düzey
Modeli kapsamında incelemeyi amaçlamaktadır. Ad, sıfat ve eylem gibi içerik biçimbirimleri ve sistem
biçimbirimleri İtalyanca öğrenen anadilleri İngilizce ve Türkçe olan öğreniciler açısından Temel Dil
Hipotezindeki düzenek değiştirme görüngüsü ile değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada,
klasik düzenek değiştirme olgusu yerleşik dil çatısında incelenmekte ve Temel Dil Hipotezi farklı
ikidillilik söylemlerinde araştırılmaktadır.

Kaynakça

  • Brown, R. (1973). A first language: The early stages. London: George Allen ve Unwin.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Edinimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Demiray Akbulut

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demiray Akbulut, F. (2015). İKİDİLLİLİK BAĞLAMINDA DÜZENEK DEĞİŞTİRME OLGUSUNUN TEMEL DİL ÇERÇEVE MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 26-39. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000100