Adını onu oluşturan her şey ve her şeyin birlikteliğinden alan doğada, hiçbir varlık tek
başına bu adla çağrılmamaktadır. Çünkü çoklukta her varlık tabiatta oynayacağı role
göre suret kazanır, adını alır ve fakat doğa bütün unsurlarıyla birlikte varlığı dile
getirir. Dolayısıyla, doğaya ve pek tabii doğanın herhangi bir unsuruna egemen
olmak eşyanın tabiatına aykırıdır. Eşref–i mahlukat olan insanın dahi varlığa
egemen değil, sadece memur olmasına müsaade edilmiştir. İnsanın aksini
düşündüğünde ise gerçekleştirdiği şey, karşısına aldığı her şeyi ötekileştirerek
yeryüzündeki ahengi bozmak olmuştur. Öyle ki, doğayla başladığı ötekileştirmeye
kendi türüyle devam etmiş ve bunun en aşırı halini toplumsal cinsiyette göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe Tarihi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |