Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BİLİŞSEL DİLBİLİME GENEL BİR BAKIŞ

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 1, 23 - 32, 02.01.2021
https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.3

Öz

Yabancı dil öğretiminin tarihine bakıldığında, farklı ilkelere
dayanan pek çok kuramın ortaya çıktığı görülmektedir. Verilen
çabaya rağmen yabancı dil öğretiminde nihai hedeere
ulaşılmadığı düşüncesi araştırmacılar tarafından kabul
görmektedir. Son zamanlarda, bilişsel dilbilim uygulamalarının
yabancı dil öğretimine yönlendirilmesiyle bu sorunların
çözümlenebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada, yabancı dil
öğretiminde bilişsel dilbilim ele alınmış ve bilişsel dilbilim ilke ve
kuramlarına yönelik yapılan çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir.

Kaynakça

  • Acat, B. , ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Buket Selin Sayın Şener

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sayın Şener, B. S. (2021). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BİLİŞSEL DİLBİLİME GENEL BİR BAKIŞ. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 23-32. https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.3