Bu araştırma, tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerinin
akademik başarıya etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu
araştırma bir meta-analiz çalışması olup 40 araştırma
çalışmasından (makale, tez ve tam metin sunumlar) oluşmaktadır.
Meta-analiz süreci için rastgele etkiler modeli seçilmiştir.
Çalışmada ele alınan üç çalışmada tamamlayıcı ölçme ve
değerlendirme tekniklerinin akademik başarı üzerinde olumsuz
etkisi bulunurken, 40 çalışmada tamamlayıcı ölçme ve
değerlendirme tekniklerinin akademik başarı üzerinde olumlu
etkisi bulunmaktadır. Rastgele etkiler modeli kullanılarak
hesaplanan genel etki +1.080'dir. Bu araştırma sonucunda
tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri akademik başarı
üzerinde geniş bir etkiye sahiptir.
Meta-Analysis; Complementary Measurement and Evaluation Techniques; Academic Achievement
This research aims to investigate the effect of complementary
measurement and evaluation techniques on academic
achievement. This research is a meta-analysis study and consists
of 40 research studies (articles, thesis, and full-text presentations).
A random-effects model was chosen for the meta-analysis process.
In three studies discussed in the study, complementary
measurement and evaluation techniques have a negative effect on
academic achievement, while 40 studies have a positive effect of
complementary measurement and evaluation techniques on
academic achievement. The overall effect calculated using the
random-effects model was +1,080. As a result of this research,
complementary measurement and evaluation techniques have a
wide impact on academic achievement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |