Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPING LISTENING COMPREHENSION SKILLS OF BEGINNER LEVEL EFL STUDENTS: AN ACTION RESEARCH WITH 7TH GRADE TURKISH STUDENTS

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 1, 177 - 189, 02.01.2016
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000115

Öz

Yabancı dil öğretiminde, ele alınması gereken birçok bileşen vardır. Programın
hedeflerine ya da öğrenenlerin gereksinimlerine göre, öncelikler belirlenmektedir. Yabancı dil
öğretiminin başlangıç aşamalarında, konuşma becerisi, birçok öğrenenin en başından beri
güçlük yaşadığı beceri olarak değerlendirilir. Diğer yandan, İngilizce-konuşan bir konuşucuyu
dinlemek ve anlamak ise geliştirilmesi gereken çok daha önemli bir beceridir çünkü bu
alandaki sorunlar öğrenme sürecini aksatacaktır. Bu eylem araştırmasında, İngilizceyi yabancı
dil olarak öğrenen 7. sınıfta okuyan Türk öğrencilerinin canlandırma etkinliği sırasında
birbirlerini anlama problemleri ön-dinleme etkinliği ile giderilmeye çalışılmıştır. Bu
uygulamanın etkisi ise ön-dinlemeli ve dinlemesiz oyun canlandırmalardan alınan skorlar
karşılaştırılarak bulunmuştur. Araştırma bulguları, öğrenenlerin dinlediğini anlama
becerilerinin bu uygulamadan olumlu yönde etkilendiğini göstermiştir.

Kaynakça

  • Bacon, S. M. (1992a). The relationship between gender, comprehension, processing strategies, and cognitive and affective response in foreign language listening. The Modern Language Journal, 76, 160-178.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Seda Öztuna

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztuna, S. (2016). DEVELOPING LISTENING COMPREHENSION SKILLS OF BEGINNER LEVEL EFL STUDENTS: AN ACTION RESEARCH WITH 7TH GRADE TURKISH STUDENTS. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 177-189. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000115