Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Real-Time Marketing in Social Media: A Revıew on Social Media Sharing Of Businesses in the Tourism Industry

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 211 - 237, 25.08.2022
https://doi.org/10.24010/soid.1008478

Öz

Digitalization and technological advances have radically changed the way of consumers consumption and the businesses manners of business. Businesses adapting to change have made a rapid transition from traditional marketing applications to digital marketing applications, established strong ties with their consumers with real-time marketing applications, and thus gained competitive advantage. In this respect, this study points out the importance of being on the consumer's agenda with the real-time marketing strategy, which is a humorous, natural, creative, original and sincere marketing method. From this point of view, real-time marketing has been evaluated theoretically with this study; Real-time marketing processes in social media are discussed and current real-time marketing practices of businesses in the tourism industry (hotels, airlines, food and beverage businesses, entertainment centers, recreation facilities, etc.) are included. In this study, which was planned as a qualitative study, secondary data was used and real-time marketing practices of businesses in the tourism industry on social media were examined. For what strategic purpose these shares are used; the content items in the posts, the qualities of the written and visual elements used, and the harmony between the agenda and the posts were evaluated.

Kaynakça

  • Altan, S. (2019). Her Pazarlamacının Bilmesi Gereken 45 YouTube İstatistiği https://pazarlamasyon.com/her-pazarlamacinin-bilmesi-gereken-45-youtube-istatistigi/ adresinden edinilmiştir.
  • Arslan, M.; Karakullukcu, B. (2019). Sosyal pazarlama ve gerçek zamanlı pazarlama ilişkisi: markaların sosyal medya paylaşımlarından örnekler. III. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Kongresi,7- Kasım, Konya.
  • Atamedya (2021). İntagram Nedir, Ne İşe Yarar. https://ata.com.tr/blog-detay/instagram-nedir-ne-ise-yarar-56 adresinden edinilmiştir.
  • Bazarcı, S. (2017). Dijital çağda yeni bir pazarlama yaklaşımı olarak gerçek zamanlı pazarlama: Türkiye’de markaların sosyal medya paylaşımları üzerine bir uygulama (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Brandingturkiye (2021). Yaratıcı İçerikler, Etkili Sonuçlar: Real Time Marketing. https://www.brandingturkiye.com/yaratici-icerikler-etkili-sonuclar-real-time-marketing/ adresinden edinilmiştir.
  • Demirkol Ş,Zengin B(2004) Turizm İşletmeleri, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Eralp, M. (2018). Sosyal medyada gerçek zamanlı pazarlamanın rolü: Hızlı tüketim markalarının Twitter paylaşımları üzerine inceleme (Basılmamış Yükseklisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Eralp, Ü. M. (2018). Sosyal medyada gerçek zamanlı pazarlamanın rolü: Hızlı tüketim markalarının Twitter paylaşımları üzerine inceleme (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Erdem, S. (2018). Real Time Marketing Nedir? Niye Önemlidir? https://www.brandingturkiye.com/real-time-marketing-nedir-niye-onemlidir/ adresinden edinilmiştir.
  • Ergen, Y. (2018). Büyük Veri, Sosyal Medya ve Etik: Facebook Örneğinde bir Değerlendirme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (10), 53-64. https://dergipark.org.tr/tr/pub/euifydhed/issue/41830/485812 adresinden edinilmiştir.
  • Facebook (2021). https://www.facebook.com/IKEASingapore/photos/a.185457688197644.46109.176320315778048/1661127540630644 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Facebook Inc. (2021). https://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook,_Inc adresinden edinilmiştir.
  • Flick, S. (2017), Real-time marketing: how to best join the conversation on social media, https://www.business.com/articles/real-time-marketing-how-to-best-jointhe-conversation-on-social-media/ adresinden edinilmiştir.
  • Goldstein, D.; Lee, Y. (2005) The rise of right-time marketing, Database Marketing & Customer Strategy Management, 12(3), 212-225.
  • Gökaliler, E. (2015). Dijital çağda değişen pazarlama iletişimi yaklaşımları: gerçek zamanlı pazarlama, İletişim Çalışmaları 2015, (Ed. Aydın Ziya Özgür ve Aytekin İşman), Sakarya Üniversitesi, ss. 295-306.
  • Güldaş, E. (2014). Sosyal Medya ve Gerçek Zamanlı Pazarlama. http://www.emreguldas.com/2014/02/12/sosyal-medya-ve-gercek-zamanlilik/#more-7508 adresinden edinilmiştir.
  • Kerns, C. (2014). Trendology: Building an Advantage Through Data-Driven Real-Time Marketing. New York: Palgrave MacMillan.
  • Macy, B.; Thompson, T. (2011). The Power of Real-Time Social Media Marketing. New York: Mc Graw Hill.
  • O’Connor, P. (2015). “Does real-time marketing work on social media?”. https://socialmediaweek.org/blog/2015/08/real-time-marketing/ adresinden edinilmiştir.
  • Odden, L. (2012). How to Attract and Engage More Customers by Integrating Seo, Social Media, and Content Marketing. New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
  • Öymen, G. (2020). Gerçek zamanlı pazarlamanın markalar üzerindeki rolü: Game of Thrones Örneği. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3 (1), 80-107. https://dergipark.org.tr/en/pub/hire/issue/53751/677485 adresinden edinilmiştir.
  • Reklamaction (2014). https://www.reklamaction.com/blog/etkilesim-oraninizi-artiracak-viral-videolarin-ortak-ozellikleri/ adresinden edinilmiştir.
  • Risbaerg, K. H. (2017). “What Real-Time Marketing has to do with social relevancy”. http://blog.tacticrealtime.com/what-real-time-marketing-has-to-do-with-socialrelevancy adresinden edinilmiştir.
  • Sağlam, M.F. (2016). “Farkındalığa giden yolda real time marketing”. http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/farkindaliga-giden-yolda-realtimemarketing/ adresinden edinilmiştir.
  • Sanches, C.; Restrepo, J. C. (2015), Strategic real-time marketing, Advances in the Area of Marketing and Business Communication, 164-184.
  • Scott, D. M. (2011). Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler. (Aytül Özer, çev.). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Twitter (2021a). The Marmara Group. https://twitter.com/themarmara (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021b). Türk Hava Yolları. https://twitter.com/tk_tr/status/798218920238977024 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021c). Miniatürk. https://twitter.com/miniatrk. (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021d). Istanbul Marriott Hotel Sisli. https://twitter.com/marriottsisli (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021e). Ets Tur. https://twitter.com/etstur (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021f). Exedia. https://twitter.com/Expedia/status/1359910090074189830 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021g). Amerikan Airlines https://twitter.com/AmericanAir/status/1377631854900224001(Son Erişi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021h). United Airlines. https://twitter.com/united (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021ı). Flyin. https://twitter.com/flyineg/status/838788525604601856 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021i). Inter Continental Hotels. https://twitter.com/interconhotels (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021j). Southwest Airlines. https://twitter.com/southwestair (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021k). Southwest Airlines. https://twitter.com/SouthwestAir/status/1352649455246454784/photo/1(Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021l). TUI Group. https://twitter.com/tuigroup (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021m). Atlas Global. https://twitter.com/Atlasglobal/status/752524495571877888/photo/1 (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Vikipedi (2021a) American Airlines, https://tr.wikipedia.org/wiki/American_Airlines (Son Erişi: 26.09.2021).
  • Vikipedi (2021b, United Airlines https://tr.wikipedia.org/wiki/United_Airlines (Son Erişi: 26.09.2021).
  • Vikipedi (2021c). Atlas Global. https://tr.wikipedia.org/wiki/Atlasglobal (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Webolizma (2021). Gerçek Zamanlı pazarlama Nedir? https://www.webolizma.com/gercek-zamanli-pazarlama-nedir/ adresinden edinilmiştir.
  • Yeni medyanın özellikleri (2021). https://sosyalmedyapazarlama.xyz/yeni-medyanin-ozellikleri.html adresinden edinilmiştir.
  • Yılmaz, A. (2018). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Gerçek-Zamanlı Pazarlama: Otomobil Markalarının Geleceğe Dönüş Günü Sosyal Medya Pratikleri. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 423-446. DOI: 10.17680/erciyesiletisim.394942
  • Yılmaz, B. (2016). Bir Sosyal Medya Pazarlaması Olarak Gerçek Zamanlı Pazarlama: #Thedress Örnek Olay İncelemesi. II. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, Antalya.

Sosyal Medyada Gerçek Zamanlı Pazarlama: Turizm Endüstrisinde Yer Alan İşletmelerin Sosyal Medya Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 211 - 237, 25.08.2022
https://doi.org/10.24010/soid.1008478

Öz

Dijitalleşme ve teknolojik ilerlemeler, tüketicinin tüketim davranışını ve işletmelerin iş yapış biçimlerini kökten değiştirmiştir. Değişime adapte olabilen işletmeler geleneksel pazarlama uygulamalarından dijital pazarlama uygulamalarına hızlı bir geçiş yaparak gerçek zamanlı pazarlama uygulamaları ile tüketicileriyle güçlü bağlar kurmuşlar ve böylece rekabet avantajı elde etmişlerdir. Bu bakımdan bu çalışma esprili, doğal, yaratıcı, özgün ve samimi bir pazarlama yöntemi olan gerçek zamanlı pazarlama stratejisi ile tüketicinin gündeminde olmanın önemine işaret etmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmada öncelikle gerçek zamanlı pazarlama stratejisi teorik olarak değerlendirilmiştir, sonrasında ise sosyal medyada gerçek zamanlı pazarlama süreçleri ele alınmış ve turizm endüstrisinde yer alan (oteller, hava yolu işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, eğlence merkezleri, rekreasyon tesisleri vb.) işletmelerin sosyal medyadaki güncel gerçek zamanlı pazarlama uygulamalarına yer verilmiştir. Nitel bir çalışma olarak planlanan bu çalışmada ikincil veriler kullanılmış ve turizm endüstrisinde yer alan işletmelerin sosyal medyada gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları incelenmiştir. Bu paylaşımların hangi stratejik amaçla kullanıldığı; paylaşımlardaki içerik öğelerinin neler olduğu, kullanılan yazılı ve görsel unsurların nitelikleri ve gündem ile paylaşımlar arasındaki uyum değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Altan, S. (2019). Her Pazarlamacının Bilmesi Gereken 45 YouTube İstatistiği https://pazarlamasyon.com/her-pazarlamacinin-bilmesi-gereken-45-youtube-istatistigi/ adresinden edinilmiştir.
  • Arslan, M.; Karakullukcu, B. (2019). Sosyal pazarlama ve gerçek zamanlı pazarlama ilişkisi: markaların sosyal medya paylaşımlarından örnekler. III. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Kongresi,7- Kasım, Konya.
  • Atamedya (2021). İntagram Nedir, Ne İşe Yarar. https://ata.com.tr/blog-detay/instagram-nedir-ne-ise-yarar-56 adresinden edinilmiştir.
  • Bazarcı, S. (2017). Dijital çağda yeni bir pazarlama yaklaşımı olarak gerçek zamanlı pazarlama: Türkiye’de markaların sosyal medya paylaşımları üzerine bir uygulama (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Brandingturkiye (2021). Yaratıcı İçerikler, Etkili Sonuçlar: Real Time Marketing. https://www.brandingturkiye.com/yaratici-icerikler-etkili-sonuclar-real-time-marketing/ adresinden edinilmiştir.
  • Demirkol Ş,Zengin B(2004) Turizm İşletmeleri, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Eralp, M. (2018). Sosyal medyada gerçek zamanlı pazarlamanın rolü: Hızlı tüketim markalarının Twitter paylaşımları üzerine inceleme (Basılmamış Yükseklisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Eralp, Ü. M. (2018). Sosyal medyada gerçek zamanlı pazarlamanın rolü: Hızlı tüketim markalarının Twitter paylaşımları üzerine inceleme (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Erdem, S. (2018). Real Time Marketing Nedir? Niye Önemlidir? https://www.brandingturkiye.com/real-time-marketing-nedir-niye-onemlidir/ adresinden edinilmiştir.
  • Ergen, Y. (2018). Büyük Veri, Sosyal Medya ve Etik: Facebook Örneğinde bir Değerlendirme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (10), 53-64. https://dergipark.org.tr/tr/pub/euifydhed/issue/41830/485812 adresinden edinilmiştir.
  • Facebook (2021). https://www.facebook.com/IKEASingapore/photos/a.185457688197644.46109.176320315778048/1661127540630644 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Facebook Inc. (2021). https://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook,_Inc adresinden edinilmiştir.
  • Flick, S. (2017), Real-time marketing: how to best join the conversation on social media, https://www.business.com/articles/real-time-marketing-how-to-best-jointhe-conversation-on-social-media/ adresinden edinilmiştir.
  • Goldstein, D.; Lee, Y. (2005) The rise of right-time marketing, Database Marketing & Customer Strategy Management, 12(3), 212-225.
  • Gökaliler, E. (2015). Dijital çağda değişen pazarlama iletişimi yaklaşımları: gerçek zamanlı pazarlama, İletişim Çalışmaları 2015, (Ed. Aydın Ziya Özgür ve Aytekin İşman), Sakarya Üniversitesi, ss. 295-306.
  • Güldaş, E. (2014). Sosyal Medya ve Gerçek Zamanlı Pazarlama. http://www.emreguldas.com/2014/02/12/sosyal-medya-ve-gercek-zamanlilik/#more-7508 adresinden edinilmiştir.
  • Kerns, C. (2014). Trendology: Building an Advantage Through Data-Driven Real-Time Marketing. New York: Palgrave MacMillan.
  • Macy, B.; Thompson, T. (2011). The Power of Real-Time Social Media Marketing. New York: Mc Graw Hill.
  • O’Connor, P. (2015). “Does real-time marketing work on social media?”. https://socialmediaweek.org/blog/2015/08/real-time-marketing/ adresinden edinilmiştir.
  • Odden, L. (2012). How to Attract and Engage More Customers by Integrating Seo, Social Media, and Content Marketing. New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
  • Öymen, G. (2020). Gerçek zamanlı pazarlamanın markalar üzerindeki rolü: Game of Thrones Örneği. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3 (1), 80-107. https://dergipark.org.tr/en/pub/hire/issue/53751/677485 adresinden edinilmiştir.
  • Reklamaction (2014). https://www.reklamaction.com/blog/etkilesim-oraninizi-artiracak-viral-videolarin-ortak-ozellikleri/ adresinden edinilmiştir.
  • Risbaerg, K. H. (2017). “What Real-Time Marketing has to do with social relevancy”. http://blog.tacticrealtime.com/what-real-time-marketing-has-to-do-with-socialrelevancy adresinden edinilmiştir.
  • Sağlam, M.F. (2016). “Farkındalığa giden yolda real time marketing”. http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/farkindaliga-giden-yolda-realtimemarketing/ adresinden edinilmiştir.
  • Sanches, C.; Restrepo, J. C. (2015), Strategic real-time marketing, Advances in the Area of Marketing and Business Communication, 164-184.
  • Scott, D. M. (2011). Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler. (Aytül Özer, çev.). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Twitter (2021a). The Marmara Group. https://twitter.com/themarmara (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021b). Türk Hava Yolları. https://twitter.com/tk_tr/status/798218920238977024 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021c). Miniatürk. https://twitter.com/miniatrk. (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021d). Istanbul Marriott Hotel Sisli. https://twitter.com/marriottsisli (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021e). Ets Tur. https://twitter.com/etstur (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021f). Exedia. https://twitter.com/Expedia/status/1359910090074189830 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021g). Amerikan Airlines https://twitter.com/AmericanAir/status/1377631854900224001(Son Erişi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021h). United Airlines. https://twitter.com/united (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021ı). Flyin. https://twitter.com/flyineg/status/838788525604601856 (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Twitter (2021i). Inter Continental Hotels. https://twitter.com/interconhotels (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021j). Southwest Airlines. https://twitter.com/southwestair (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021k). Southwest Airlines. https://twitter.com/SouthwestAir/status/1352649455246454784/photo/1(Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021l). TUI Group. https://twitter.com/tuigroup (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Twitter (2021m). Atlas Global. https://twitter.com/Atlasglobal/status/752524495571877888/photo/1 (Son Erişim Tarihi: 7 Ağustos 2021).
  • Vikipedi (2021a) American Airlines, https://tr.wikipedia.org/wiki/American_Airlines (Son Erişi: 26.09.2021).
  • Vikipedi (2021b, United Airlines https://tr.wikipedia.org/wiki/United_Airlines (Son Erişi: 26.09.2021).
  • Vikipedi (2021c). Atlas Global. https://tr.wikipedia.org/wiki/Atlasglobal (Son Erişim Tarihi: 26.09.2021).
  • Webolizma (2021). Gerçek Zamanlı pazarlama Nedir? https://www.webolizma.com/gercek-zamanli-pazarlama-nedir/ adresinden edinilmiştir.
  • Yeni medyanın özellikleri (2021). https://sosyalmedyapazarlama.xyz/yeni-medyanin-ozellikleri.html adresinden edinilmiştir.
  • Yılmaz, A. (2018). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Gerçek-Zamanlı Pazarlama: Otomobil Markalarının Geleceğe Dönüş Günü Sosyal Medya Pratikleri. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 423-446. DOI: 10.17680/erciyesiletisim.394942
  • Yılmaz, B. (2016). Bir Sosyal Medya Pazarlaması Olarak Gerçek Zamanlı Pazarlama: #Thedress Örnek Olay İncelemesi. II. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, Antalya.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Unurlu 0000-0001-5653-6013

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Unurlu, Ç. (2022). Sosyal Medyada Gerçek Zamanlı Pazarlama: Turizm Endüstrisinde Yer Alan İşletmelerin Sosyal Medya Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 19(2), 211-237. https://doi.org/10.24010/soid.1008478

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.