Felsefe tarihi, insanlığın kendisini ve evreni anlamaya yönelik temel çabalarının izlerini taşır. Bu tarih boyunca, düşünürler varoluşunu, evrenin içindeki yerini sorgulayan kavramları geliştirmiştir. Sorgulamalarda, bireylerin iç değişimlerine yönelinmiş, duygu, isteme, irade gibi temel insani olgular yoğun biçimde ele alınmıştır. 18. Yüzyılın sonu 19. Yüzyılın başında Arthur Schopenhauer, insan yaşamının dinamik temellerini isteme kavramı üzerinden açıklamış ve modern felsefenin yapı taşlarından birini oluşturmuştur. İktidar nosyonuyla bağlantılı olan isteme kavramı, Schopenhauer’dan sonra gelen felsefecilerden Nietzsche, Weber ve Foucault’yu etkilemiştir. Schopenhauer’un isteme kavramından yola çıkılarak Relato Salvajes (2014) filmindeki karakterlerde isteme ve iktidar mücadelelerinin nasıl vuku bulduğu çalışmanın problemidir. Karakterlerin içsel istemelerinin ve aralarındaki iktidar mücadelesini ortaya çıkarmak da çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Nitel yöntemlerden biri olan betimsel analiz tekniğinin uygulandığı bu çalışmada Damian Szifron’un Relato Salvajes filmi incelenmiştir. Güç, iktidar mücadelelerinin, çatışmalarının bulunduğu filmde, karakterlerin istemelerinin kurbanı oldukları bulgulanmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Film Eleştirisi, Sinema (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 13 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Soli İletişim, Medya ve Kültür Dergisi (Soli Dergi); siyasal iletişim, görsel iletişim, kültürel çalışmalar, kültürlerarası iletişim, iletişimin ekonomi-politiği, halkla ilişkiler, reklamcılık, yeni medya ve medya üretim alanlarına ilişkin araştırmaları içerecek geniş bir yelpazeye açıktır.