Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MAKING VOCATIONAL EDUCATION PROGRAMS COMPATIBLE WITH SECTOR AND LOCAL GOVERNMENTS: THE CASE OF OSMANIYE VOCATIONAL SCHOOL OF SURVEYING AND CADASTRE PROGRAM

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 27, 11 - 23, 24.12.2018

Öz

Vocational and technical education in our country,
vocational colleges in our universities, engineering / architecture and
technical education departments are included in these training programs. One of
the most important stages of vocational technical education is technician
education. When examining the contents of the curriculum and courses of the
relevant schools in the technical training provided at the vocational colleges
in various universities seems unsuitable that there is no standard between them
and that intermediate candidates can work in harmony with the engineers.

 





In this study, in a special the Osmaniye Vocational
School Survey and Cadastre Program, it is given the development stages of the
curriculum in cooperation with the sector and local authorities in technical,
the working areas of contemporary surveying engineering are mentioned in our
country, lectures given at various university vocational colleges, contents of
these courses and information about application instruments used in practice
education. Some suggestions were presented to a special for surveying
technician training in order to make vocational education programs compatible
with sector and local governments and to create a curriculum compatible with our
technological developments based on this information and previous work on the
subject.

Kaynakça

  • Bıyık, C. ve Karaali, C., (1992). Harita Kadastro Teknikerliği Eğitimi Ders Programlarının Gözden Geçirilmesi ve Yeniden Düzenlenmesi, Türkiye 3. Harita ve Teknikerlik Hizmetleri Kurultayı, 13-16 Nisan 1992, MTA Kültür Sitesi, Ankara.
  • Çakılcı, E., ve Yılmaz, S., (2017). Eğitim ve İstihdam Arasındaki İlişki, UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina.
  • Erdem, N. ve Nacar, F., (2009). MYO-İş Hayatı Arasında İşbirliği ve Projeler: Osmaniye İli Örneği, 1.Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Selçuk Üniversitesi Kadınhanı Faik İçil Meslek Yüksekokulu, 27-29 Mayıs, Konya.
  • Erdem, N., (2016a). Mesleki Eğitimde Sektörel İşbirliğinin Önemi: Osmaniye MYO Örneği, International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training, 12-15 October 2016, Çorum/Turkey.
  • Eren, K. ve Uzel, T., (1995). GPS Ölçmeleri, YTÜ, Yayın no:301, İstanbul.
  • Erol, M. (2004), "Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Kargalaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri", Muhasebe ve Finansman Dergisi, 21.
  • Göktürk, Ġ. E., Aktaş, M.A., ve Göktürk, Ü. (2013). Sosyal bilimler meslek yüksekokullarının eğitim sürecinde; uygulama açısından karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges- Aralık 2013 UMYOS Özel Sayı.
  • Gültekin, N., Polat, M., ve Özkan, A. (2017). Meslek Yüksekokullarındaki Staj Uygulamasının Araştırılması Eksiklerinin Tespit Edilerek Çözüm Önerilerinin Oluşturulması (Otomotiv Programı Örneği), UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina. Gürbüz, H., (1990). Ülkemizde Harita Kadastro Teknikerlik Eğitimi’, Harita ve Kadastro Dergisi, Yıl: 1, Sayı:3, s. 10-17, Ankara.
  • HKMO İST, (2002). Mesleki Sorunların Tartışılması ve Geleceğe Yönelik Politikaların Belirlenmesi Kurultayı İstanbul Raporu, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, Çoğaltma, 88 s.
  • İnce, H., (2006). Çağdaş Harita Mühendisliği Formasyonuna Uygun Harita Teknikerliği Eğitim Programlarının Gözden Geçirilmesi, Prof. Dr. Erdoğan ÖZBENLİ Harita Mühendisliği Eğitim Sempozyumu, 22-23 Eylül, KTÜ Jeodezi Fotogrametri Mühendiliği Bölümü, Trabzon.
  • Kahveci, M. ve Yıldız, F., (2001). GPS Global Konum Belirleme Sistemi Teori-Uygulama, Nobel yayınları, Ankara. 1998.
  • Kocaman, E., (1998). Türkiye’de Harita Kadastro Teknikerliği Eğitimi’, K.T.Ü. Müh. Mim. Fak. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Bölümü Araştırma Raporları, Fakülte Yayın No:1998/l, Trabzon.
  • Köktürk, E., Çelik, R.N., Özlüdemir, M. T. ve Kılıç, G., (2005). Harita Sektöründe Eğitim-Öğretim Sorununun Boyutları ve Çözüm Önerileri, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 28 Mart - 1 Nisan, Ankara. Palancıoğlu, H.M., (1996). Aydın Kent Bilgi Sistemi Pilot Proje Tasarımı ve Uygulaması, Y.T.Ü. Fen Bilimleri Ens. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Söyler, O., Çakır, M., ve Kalpakçıoğlu, H. (2017). Meslek Yüksekokullarında Öğrenci Merkezli Eğitim Yaklaşımı Kapsamında Yürütülen Proje Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma: Elektronik ve Otomasyon Bölümü Örneği, UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina.
  • Tüdeş, T., (1979). Aplikasyon- Özel Ölçmeler, KTÜ Yayınları No 105, Trabzon.
  • URL_1:http://omyomimarlik.osmaniye.edu.tr/9493_mimari-restorasyon-program%C4%B1.html
  • URL_2: Osmaniye Belediyesi Resmi Web Sitesi, www.osmaniye-bld.gov.tr., Haziran 2008. URL_3, http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/, Erişim: Mayıs, 2016. Utlu, N., ve Yiğit, N., (2017). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Programlarının Açılmasında Göz önünde Bulundurulması Gereken Kriterler
  • Yomralıoğlu, T., (2002). Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamaları, 2.Baskı, Trabzon.
  • Yomralıoğlu, T. ve Nişancı, R., (2006). Türkiye’de Harita Mühendisliğinin Taşınmaz Değerlemesindeki Yeri ve Rolü, Rapor 1.0, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Mart, Trabzon.
  • Erdem, N., (2016b). Türkiye’de Taşınmaz Değerleme Uzmanlığı ve Haritacılık Eğitimi, International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training, 12-15 October 2016, Çorum/Turkey.
  • Ülkemizde Harita Kadastro Teknikerlik Eğitimi’, Harita ve Kadastro Dergisi, Yıl: 1, Sayı:3, s. 10-17, Ankara.
  • Türkiye’de Harita Kadastro Teknikerliği Eğitimi’, K.T.Ü. Müh. Mim. Fak. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Bölümü Araştırma Raporları, Fakülte Yayın No:1998/l, Trabzon.
  • Gürbüz, H., (1990). Ülkemizde Harita Kadastro Teknikerlik Eğitimi’, Harita ve Kadastro Dergisi, Yıl: 1, Sayı:3, s. 10-17, Ankara.
  • Palancıoğlu, H.M., (1996). Aydın Kent Bilgi Sistemi Pilot Proje Tasarımı ve Uygulaması, Y.T.Ü. Fen Bilimleri Ens. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Utlu, N., ve Yiğit, N., (2017). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Programlarının Açılmasında Göz önünde Bulundurulması Gereken Kriterler
  • URL_3, http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/, Erişim: Mayıs, 2016.

MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 27, 11 - 23, 24.12.2018

Öz

Ülkemizde mesleki teknik eğitim,
üniversitelerimizin genelinde bulunan meslek yüksekokulları,
mühendislik/mimarlık ve teknik eğitim fakülteleri gibi eğitim birimlerindeki
program ve bölümlerde verilmektedir. Mesleki teknik eğitimin en önemli
aşamalarından birisi de teknikerlik eğitimidir. Muhtelif üniversitelerdeki
meslek yüksekokullarında verilmekte olan teknikerlik eğitiminde, ilgili
okulların ders programları ve derslerin içerikleri incelendiğinde; aralarında
bir standardın bulunmadığı ve ara eleman niteliğindeki tekniker adaylarının
mühendislerle uyumlu çalışabilmesini sağlayacak çağdaş mühendislik formasyonuna
uygun olmadığı görülmektedir. Mezun olan teknikerlerin, çalışma alanlarında
verimli olabilmesi için, aldıkları mesleki eğitiminin incelenmesi ve günümüz
ihtiyaçlarına göre gözden geçirilmesi gerekmektedir.

 





Bu
çalışmada, Osmaniye MYO Harita ve Kadastro Programı özelinde, teknikerlik
eğitiminde sektör ve yerel yönetimlerle işbirliğine uygun müfredatın
geliştirilmesi aşamaları incelenmiş, ülkemizde çağdaş harita mühendisliğinin
çalışma alanları belirtilmiş, muhtelif üniversite meslek yüksekokullarında
verilen dersler, bu derslerin içerikleri ile uygulama eğitiminde kullanılan
ölçü aletleri hakkında bilgiler verilmiştir.
 
Elde edilen bu bilgiler ve konuyla ilgili önceki çalışmalar da
değerlendirilerek, mesleki eğitim programlarının sektör ve yerel yönetimlerle
işbirliğine uygun hale getirilmesi ve çağımız teknolojik gelişmelerine uyumlu
bir müfredatın oluşturulması için harita teknikerliği eğitimi özelinde bazı
öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Bıyık, C. ve Karaali, C., (1992). Harita Kadastro Teknikerliği Eğitimi Ders Programlarının Gözden Geçirilmesi ve Yeniden Düzenlenmesi, Türkiye 3. Harita ve Teknikerlik Hizmetleri Kurultayı, 13-16 Nisan 1992, MTA Kültür Sitesi, Ankara.
  • Çakılcı, E., ve Yılmaz, S., (2017). Eğitim ve İstihdam Arasındaki İlişki, UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina.
  • Erdem, N. ve Nacar, F., (2009). MYO-İş Hayatı Arasında İşbirliği ve Projeler: Osmaniye İli Örneği, 1.Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Selçuk Üniversitesi Kadınhanı Faik İçil Meslek Yüksekokulu, 27-29 Mayıs, Konya.
  • Erdem, N., (2016a). Mesleki Eğitimde Sektörel İşbirliğinin Önemi: Osmaniye MYO Örneği, International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training, 12-15 October 2016, Çorum/Turkey.
  • Eren, K. ve Uzel, T., (1995). GPS Ölçmeleri, YTÜ, Yayın no:301, İstanbul.
  • Erol, M. (2004), "Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Kargalaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri", Muhasebe ve Finansman Dergisi, 21.
  • Göktürk, Ġ. E., Aktaş, M.A., ve Göktürk, Ü. (2013). Sosyal bilimler meslek yüksekokullarının eğitim sürecinde; uygulama açısından karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges- Aralık 2013 UMYOS Özel Sayı.
  • Gültekin, N., Polat, M., ve Özkan, A. (2017). Meslek Yüksekokullarındaki Staj Uygulamasının Araştırılması Eksiklerinin Tespit Edilerek Çözüm Önerilerinin Oluşturulması (Otomotiv Programı Örneği), UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina. Gürbüz, H., (1990). Ülkemizde Harita Kadastro Teknikerlik Eğitimi’, Harita ve Kadastro Dergisi, Yıl: 1, Sayı:3, s. 10-17, Ankara.
  • HKMO İST, (2002). Mesleki Sorunların Tartışılması ve Geleceğe Yönelik Politikaların Belirlenmesi Kurultayı İstanbul Raporu, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, Çoğaltma, 88 s.
  • İnce, H., (2006). Çağdaş Harita Mühendisliği Formasyonuna Uygun Harita Teknikerliği Eğitim Programlarının Gözden Geçirilmesi, Prof. Dr. Erdoğan ÖZBENLİ Harita Mühendisliği Eğitim Sempozyumu, 22-23 Eylül, KTÜ Jeodezi Fotogrametri Mühendiliği Bölümü, Trabzon.
  • Kahveci, M. ve Yıldız, F., (2001). GPS Global Konum Belirleme Sistemi Teori-Uygulama, Nobel yayınları, Ankara. 1998.
  • Kocaman, E., (1998). Türkiye’de Harita Kadastro Teknikerliği Eğitimi’, K.T.Ü. Müh. Mim. Fak. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Bölümü Araştırma Raporları, Fakülte Yayın No:1998/l, Trabzon.
  • Köktürk, E., Çelik, R.N., Özlüdemir, M. T. ve Kılıç, G., (2005). Harita Sektöründe Eğitim-Öğretim Sorununun Boyutları ve Çözüm Önerileri, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 28 Mart - 1 Nisan, Ankara. Palancıoğlu, H.M., (1996). Aydın Kent Bilgi Sistemi Pilot Proje Tasarımı ve Uygulaması, Y.T.Ü. Fen Bilimleri Ens. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Söyler, O., Çakır, M., ve Kalpakçıoğlu, H. (2017). Meslek Yüksekokullarında Öğrenci Merkezli Eğitim Yaklaşımı Kapsamında Yürütülen Proje Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma: Elektronik ve Otomasyon Bölümü Örneği, UMYOS 2017, May 18-20, Bosnia & Herzegovina.
  • Tüdeş, T., (1979). Aplikasyon- Özel Ölçmeler, KTÜ Yayınları No 105, Trabzon.
  • URL_1:http://omyomimarlik.osmaniye.edu.tr/9493_mimari-restorasyon-program%C4%B1.html
  • URL_2: Osmaniye Belediyesi Resmi Web Sitesi, www.osmaniye-bld.gov.tr., Haziran 2008. URL_3, http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/, Erişim: Mayıs, 2016. Utlu, N., ve Yiğit, N., (2017). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Programlarının Açılmasında Göz önünde Bulundurulması Gereken Kriterler
  • Yomralıoğlu, T., (2002). Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamaları, 2.Baskı, Trabzon.
  • Yomralıoğlu, T. ve Nişancı, R., (2006). Türkiye’de Harita Mühendisliğinin Taşınmaz Değerlemesindeki Yeri ve Rolü, Rapor 1.0, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Mart, Trabzon.
  • Erdem, N., (2016b). Türkiye’de Taşınmaz Değerleme Uzmanlığı ve Haritacılık Eğitimi, International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training, 12-15 October 2016, Çorum/Turkey.
  • Ülkemizde Harita Kadastro Teknikerlik Eğitimi’, Harita ve Kadastro Dergisi, Yıl: 1, Sayı:3, s. 10-17, Ankara.
  • Türkiye’de Harita Kadastro Teknikerliği Eğitimi’, K.T.Ü. Müh. Mim. Fak. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Bölümü Araştırma Raporları, Fakülte Yayın No:1998/l, Trabzon.
  • Gürbüz, H., (1990). Ülkemizde Harita Kadastro Teknikerlik Eğitimi’, Harita ve Kadastro Dergisi, Yıl: 1, Sayı:3, s. 10-17, Ankara.
  • Palancıoğlu, H.M., (1996). Aydın Kent Bilgi Sistemi Pilot Proje Tasarımı ve Uygulaması, Y.T.Ü. Fen Bilimleri Ens. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Utlu, N., ve Yiğit, N., (2017). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Programlarının Açılmasında Göz önünde Bulundurulması Gereken Kriterler
  • URL_3, http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/, Erişim: Mayıs, 2016.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm 27. Sayı Cilt III
Yazarlar

Nuri Erdem 0000-0002-1850-4616

Hüseyin İnce Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Erdem, N., & İnce, H. (2018). MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ. Soma Meslek Yüksekokulu Teknik Bilimler Dergisi, 3(27), 11-23.
AMA Erdem N, İnce H. MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ. Soma MYO Teknik Bilimler Dergisi. Aralık 2018;3(27):11-23.
Chicago Erdem, Nuri, ve Hüseyin İnce. “MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ”. Soma Meslek Yüksekokulu Teknik Bilimler Dergisi 3, sy. 27 (Aralık 2018): 11-23.
EndNote Erdem N, İnce H (01 Aralık 2018) MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ. Soma Meslek Yüksekokulu Teknik Bilimler Dergisi 3 27 11–23.
IEEE N. Erdem ve H. İnce, “MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ”, Soma MYO Teknik Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 27, ss. 11–23, 2018.
ISNAD Erdem, Nuri - İnce, Hüseyin. “MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ”. Soma Meslek Yüksekokulu Teknik Bilimler Dergisi 3/27 (Aralık 2018), 11-23.
JAMA Erdem N, İnce H. MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ. Soma MYO Teknik Bilimler Dergisi. 2018;3:11–23.
MLA Erdem, Nuri ve Hüseyin İnce. “MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ”. Soma Meslek Yüksekokulu Teknik Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 27, 2018, ss. 11-23.
Vancouver Erdem N, İnce H. MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARININ SEKTÖR VE YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİĞİNE UYGUN HALE GETİRİLMESİ: OSMANİYE MYO HARİTA VE KADASTRO PROGRAMI ÖRNEĞİ. Soma MYO Teknik Bilimler Dergisi. 2018;3(27):11-23.