Bu çalışmada Erzurum ilinde öğrenim gören Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba
Topluluklarından gelen öğrencilerin kişisel bilgileri, toplumsal yapı özellikleri;
eğitsel, ekonomik, sosyal, siyasal ve kişisel sorunları ile Türkiye ve kendi ülkeleri
ile ilgili değerlendirmeler bulunmaktadır. Araştırmada survey ve standartsız
görüşme tekniği (unstructured interview) kullanılmıştır. Öğrencilerin
karşılaştıkları sorunların başında seçme ve yerleştirme sistemi, akademik dil
düzeylerinin yetersizliği bulunmaktadır. Öğrencilere sağlanan burs miktarının
yetersizliği ekonomik sorunlar yaşamalarına neden olmaktadır. Öğrenciler genelde
kültürel yakınlık nedeniyle Erzurum'da öğrenim görmekten memnun olduklarını
bildirmişlerdir. Öğrencilerde yalnızlık, aile özlemi, geleceğe güven duymama
ve derslerde başarısızlık, problem olarak görülmektedir. Öğrenciler Türkiye
ile kendi ülkeleri arasındaki arkadaşlık ilişkilerini, sosyal faaliyetler ve öğrencilerin
derslerdeki aktifliğini kendi ülkeleri lehinde görmektedirler.
Yabancı Öğrenci Türk Cumhuriyetleri Türk ve Akraba Toplulukları Öğrenci Sorunları. Öğrenci Sorunları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 1998 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 1998 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 Cilt: 1 Sayı: 1-2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR