Bu çalışmada, popüler kültür ile sıkı bir ilişki içinde olup, bir kısmı
tamamıyla ihtiyaç olan bir kısmı ise özellikle moda akımları ve medya
aracılığıyla ihtiyaçmış gibi gösterilmeye çalışılan, sürekli kullandığımız için
gündelik yaşamın bir parçası haline gelen kozmetik ve cilt bakım ürünlerinin,
tüketicilerle buluşma kanalları incelenmektedir. Günümüzde insanların güzel,
sağlıklı ve bakımlı olma arzusu; kozmetik ve bakım ürünlerinin sadece sayılarını
ve çeşitlerini arttırmakla kalmamış, aynı zamanda bu ürünlere kolay, rahat ve
hızlı ulaşımın önemini de arttırmıştır.
Bu durum, firmaları, tüketicilere kolay ve etkin bir şekilde ulaşmak
için yeni pazarlama yöntemleri geliştirmeye yöneltmiştir. Çalışmada, bu amaçla ortaya
çıkarılan yeni pazarlama ve satış kanalı olan ağ pazarlama (network marketing)
sistemi üzerinde özellikle durulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 36 |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS