BibTex RIS Kaynak Göster

Studentification of Anatolian Cities: A Different Urbanization Exprience

Yıl 2011, Sayı: 25, 1 - 17, 01.03.2011

Öz

The universities that have been established since 1992 in Anatolian cities are regarded as the keys for urban development and social change and each city in Turkey hosts a university in Turkey as for the year 2010. In this respect, universities have generally been regarded as development agents and valued for their contribution to the economy of the city. On the other hand, universities in anatolian cities have created a vast mobility, stimulated dynamics of social change and pave the way for studentification of those cities. In this article social transformations that universities created in Anatolian cities have been examined on the basis of the term “studentification of cities”. The sample of the study is composed of 486 university students studying at Süleyman Demirel University and 462 inhabitants of Isparta city. A part of data is collected through a Likert type perception/evaluation scale and an interview form has been utilized for collecting other data

Kaynakça

  • AKTAY, Y., 2003, “Üniversiteden Multiversiteye Taşra-Merkez”, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı: 97, İstanbul: İletişim Yayınları, s. 93-122.
  • BENDER, T., 1988, The University and the City: From Medieval Origins to the Present, New York: Oxford University Press Inc.
  • BROCKLISS, L., 2000, Gown and Town: The University and the City in Europe, 1200–2000, Netherlands: Minerva Press, Volume 38, Number 2, 147- 170.
  • BRUNING S. D., MCGREW, S., COOPER, M., 2006, “Town–Gown Relationships: Exploring University–Community Engagement from the Perspective of Community Members”, Public Relations Review 32, pp.125–130.
  • DULUPÇU M.A., ÇARIKÇI İ., 2011, Öğrencilerin Harcama Eğilimleri, Tutumları, Sorunları ve En İyiler Tercihleri, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, İ.İ.B.F.
  • GUMPRECHT, B., 2008, The American College Town, Massachusetts: University of Massachusetts Press.
  • http://www.cnnturk.com , (Erişim tarihi: 01.08.2011)
  • http://www.dha.com.tr, (Erişim tarihi: 01.08.2011)
  • KAHRAMAN, L., ÖKTEM, M.K., 2002, “Üniversite-Belediye İşbirliğine Doğru: Kent Belediyelerinin Üniversite Gençliği ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Hizmetleri”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Ankara: TODAİE Yayınları, Sayı11.
  • NAS, Z., 2000, Üniversitelerin Kent Kültürüne Etkileri ve Bir Uygulama: Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Van Örneği , (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • PERCY, S., ZIMPHER, N., BRUKARDT, M.J., 2006, Creating a New Kind of University: Institutionalizing Community-University Engagement, Bolton: Anker Publishing Company.
  • SÜRMELİ, F., 2008, Anadolu Üniversitesinin Eskişehir’e Etkileri ve Şehrin Üniversiteyi Algılayışı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • TOPRAK, B., Bozan, İ., MORGÜL, T., ŞENER, N., 2009, Türkiye’de Farklı Olmak Din ve Muhafazakarlık Ekseninde Ötekileştirilenler, İstanbul: Metis Yayınları.
  • TUNA, B., 1994, Üniversite-Kent Kültürel İletişiminde Halkla İlişkilerin İşlevi, Bir Model Olarak Eskişehir-Anadolu Üniversitesi Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ULAKBİM Ulusal Veri Tabanları, http://www.ulakbim.gov.tr
  • Yüksek Öğrenim Kurumu Ulusal Tez Merkezi, http://tez2.yok.gov.tr/

ANADOLU KENTLERİNİN ÖĞRENCİLEŞMESİ: BAŞKA BİR KENTLEŞME DENEYİMİ

Yıl 2011, Sayı: 25, 1 - 17, 01.03.2011

Öz

Türkiye’de 1992 yılından bugüne kadar Anadolu kentlerine kurulan üniversiteler kentsel kalkınma ve toplumsal değişmenin anahtarı olarak ele alınmış, 2010 yılı itibariyle üniversitesi olmayan il kalmamıştır. Bu girişimlerde çoğunlukla üniversitelerin kentin yatırım ekonomisine sağladığı değerlere odaklanılmış ve genellikle üniversitelerin birer kalkınma ajanı olarak ele alınmıştır. Anadolu kentlerine açılan üniversiteler, yoğun bir insan hareketliliği yaratarak kentlerin değişim dinamikleri harekete geçirmiş, kentlerin öğrencileşmesini sağlamıştır. Bu çalışmada üniversitelerin kurumlarının kentlerde ortaya çıkardığı toplumsal değişimler kentlerin öğrencileşmesi kavramı odağında ele alınmıştır. Çalışmanın örneklemi Süleyman Demirel Üniversitesi örneğinde Isparta kentidir. Çalışmanın örneklemi 462 kent sakini ve 486 üniversite öğrencisidir. Araştırma verilerinin toplanması için öncelikle Likert tipi bir algılama/değerlendirme ölçeği kullanılmış diğer veriler için de görüşme formundan yararlanılmıştır

Kaynakça

  • AKTAY, Y., 2003, “Üniversiteden Multiversiteye Taşra-Merkez”, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı: 97, İstanbul: İletişim Yayınları, s. 93-122.
  • BENDER, T., 1988, The University and the City: From Medieval Origins to the Present, New York: Oxford University Press Inc.
  • BROCKLISS, L., 2000, Gown and Town: The University and the City in Europe, 1200–2000, Netherlands: Minerva Press, Volume 38, Number 2, 147- 170.
  • BRUNING S. D., MCGREW, S., COOPER, M., 2006, “Town–Gown Relationships: Exploring University–Community Engagement from the Perspective of Community Members”, Public Relations Review 32, pp.125–130.
  • DULUPÇU M.A., ÇARIKÇI İ., 2011, Öğrencilerin Harcama Eğilimleri, Tutumları, Sorunları ve En İyiler Tercihleri, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, İ.İ.B.F.
  • GUMPRECHT, B., 2008, The American College Town, Massachusetts: University of Massachusetts Press.
  • http://www.cnnturk.com , (Erişim tarihi: 01.08.2011)
  • http://www.dha.com.tr, (Erişim tarihi: 01.08.2011)
  • KAHRAMAN, L., ÖKTEM, M.K., 2002, “Üniversite-Belediye İşbirliğine Doğru: Kent Belediyelerinin Üniversite Gençliği ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Hizmetleri”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Ankara: TODAİE Yayınları, Sayı11.
  • NAS, Z., 2000, Üniversitelerin Kent Kültürüne Etkileri ve Bir Uygulama: Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Van Örneği , (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • PERCY, S., ZIMPHER, N., BRUKARDT, M.J., 2006, Creating a New Kind of University: Institutionalizing Community-University Engagement, Bolton: Anker Publishing Company.
  • SÜRMELİ, F., 2008, Anadolu Üniversitesinin Eskişehir’e Etkileri ve Şehrin Üniversiteyi Algılayışı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • TOPRAK, B., Bozan, İ., MORGÜL, T., ŞENER, N., 2009, Türkiye’de Farklı Olmak Din ve Muhafazakarlık Ekseninde Ötekileştirilenler, İstanbul: Metis Yayınları.
  • TUNA, B., 1994, Üniversite-Kent Kültürel İletişiminde Halkla İlişkilerin İşlevi, Bir Model Olarak Eskişehir-Anadolu Üniversitesi Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ULAKBİM Ulusal Veri Tabanları, http://www.ulakbim.gov.tr
  • Yüksek Öğrenim Kurumu Ulusal Tez Merkezi, http://tez2.yok.gov.tr/
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49GP24JD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cevdet Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Yılmaz, C. (2011). ANADOLU KENTLERİNİN ÖĞRENCİLEŞMESİ: BAŞKA BİR KENTLEŞME DENEYİMİ. Sosyoloji Dergisi(25), 1-17.

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS