BibTex RIS Kaynak Göster

An Analysis of Supporter Identity Through Football Perception in Facebook Groups

Yıl 2013, Sayı: 29, 93 - 121, 01.06.2013

Öz

This study designed out as a social media research using "Facebook" which is a social network site. Main reason to prefer Facebook as a source of the research is that it has a large number of users. Championship match that was played at 12 May 2012 between Fenerbahçe and Galatasaray was chosen for this study. In the study, virtual ethnography technics was used on Facebook groups which are with members of the Galatasaray- 6.990.803 and Fenerbahce-5.722.148. The research period of the study is limited on May 13 to May 30, 2012 dates. During this time, these Facebook groups were analyzed

Kaynakça

  • AKŞAR, T., 2005, Endüstriyel Futbol, İstanbul: Literatür Yayınları.
  • AKTAY, Y., 1999, “Formanın Rengi Sermayenin Rengine Karşı”, Düşünen Siyaset Dergisi Futbol Özel Sayısı, Sayı:2, ss.43-52.
  • ARIK, M. B., 2005, Top Ekranda, İstanbul: Salyangoz Yayınları.
  • AYDIN, B., HATİPOĞLU D., CEYHAN Ç., 2008, “Endüstriyel Futbol Çağında Taraftarlık”,

FACEBOOK GRUPLARINDA “FUTBOL” ALGISI ÜZERİNDEN BİR “TARAFTARLIK” KİMLİĞİ ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2013, Sayı: 29, 93 - 121, 01.06.2013

Öz

Bu çalışma, sosyal medya araştırması olarak “Facebook” üzerinden tasarlanmıştır. Facebookun araştırma kaynağı olarak seçilmesinde temel neden geniş bir kullanıcı sayısına sahip olmasıdır. Çalışma amacına uygun biçimde temel odak olarak 12 Mayıs 2012 tarihinde oynanan Fenerbahçe-Galatasaray süper lig şampiyonluk maçı seçilmiştir. Çalışmada “sanal etnografi” tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama alanı olarak 6.990.803 üyesi olan Galatasaray, 5.722.148 üyesi olan Fenerbahçe Facebook grupları tercih edilmiştir. Çalışma inceleme alanını, 13 Mayıs – 30 Mayıs 2012 tarihleri arasını kapsayan süreyle sınırlamıştır. Bu süre zarfında iki farklı Facebook grubunda kullanıcıların “şampiyonluk” maçıyla ilgili paylaşımları (video, haber, görsel, kişisel yorum vb.) incelenmiştir. Çalışmada Facebook grubu ve kullanıcıları üzerinden Türkiye’de taraftarlık algısının, nasıl tasarlandığı, grupta paylaşılan bilgilerin, videoların, metinlerin, resimlerin ve müziklerin semantik yapı analiziyle ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın en önemli iddiası ise yeni taraftarlık algısının sosyal ağlar etrafında şekillendiği ve bu sosyal ağların gittikçe taraftar profili üzerinde belirleyici olduğudur

Kaynakça

  • AKŞAR, T., 2005, Endüstriyel Futbol, İstanbul: Literatür Yayınları.
  • AKTAY, Y., 1999, “Formanın Rengi Sermayenin Rengine Karşı”, Düşünen Siyaset Dergisi Futbol Özel Sayısı, Sayı:2, ss.43-52.
  • ARIK, M. B., 2005, Top Ekranda, İstanbul: Salyangoz Yayınları.
  • AYDIN, B., HATİPOĞLU D., CEYHAN Ç., 2008, “Endüstriyel Futbol Çağında Taraftarlık”,
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26JY46VS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adem Sağır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Sağır, A. (2013). FACEBOOK GRUPLARINDA “FUTBOL” ALGISI ÜZERİNDEN BİR “TARAFTARLIK” KİMLİĞİ ÇÖZÜMLEMESİ. Sosyoloji Dergisi(29), 93-121.

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS