Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 150 - 160, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1148631

Öz

Kaynakça

  • Alemlioğlu, H., & Sonsel, Ö. B. (2022). Köhler op.33-III ‘8 studi dıffıcılı per ıl flauto’ etüt kitabının müzikal ve teknik analizi. Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(56), 15-26. http://dx.doi.org/10.29228/SOBIDER.56841
  • Aytemur, B., & Gültekin, E. (2020, Aralık 26-27). Ernesto Köhler op.33 vol. I 1 numaralı flüt etüdünün analizi. Anadolu 5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır. https://www.researchgate.net/publication/348156818_Ernesto_Kohler_Op33_Vol_I_1_Numarali_Flut_Etudunun_Analizi
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı). Pegem Akademi.
  • Ceyhan, Ş. (2022). Ernesto Köhler op.33 vol.I 7 numaralı flüt etüdünü çalmaya yönelik bir çalışma örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 89, 35-45. http://doi.org/10.7816/idil-11-89-04
  • Cüceoğlu, G., & Berki, T. (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “etüd analiz modeli”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 227-235.
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012a). Müzik eğitimi anabilim dallarında kullanılan başlangıç flüt eğitimi metotlarının incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 7(2), 100-109. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19896/213068
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012b). Flüt eğitiminde kullanılan Carl Joachim Andersen flüt etütlerinin dil teknikleri yönünden incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 7(2), 131-142. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19896/213071
  • Cüceoğlu Önder, G., & Sena Temiz, N. (2012). Başlangıç flüt eğitiminde kullanılan metotların içerik bakımından incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 76, 1821–1831. http://doi.org/10.7816/idil-09-76-05
  • Cüceoğlu Önder, G., & Yıldız, E. (2017). Flüt eğitiminde kullanılan Ernesto Köhler op. 33/I etüt kitabının analizi. ASOS Journal-The Journal of Academic Social Science Studies, 58, 11-18. http://doi.org/10.9761/JASSS6961
  • Dilber, F. B., & Gül, G. (2019). Carl Joachim Andersen op.15 etüt kitabı 2 numaralı etüdünün teknik ve biçimsel analizi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(ek sayı), 65-78. http://doi.org/10.26468/trakyasobed.417231
  • Eke, Y. (2012). Güzel sanatlar ve spor liseleri flüt eğitiminde kullanılan Köhler op:33 I-II-III no’lu etüt kitaplarının flüt konçertolarına uygunluğu (Tez No. 328877) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Engül, D. D. & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte op. 108 Kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. SED, 8(1), 12–21. http://doi.org/10.7816/sed-08-01-02
  • Ercan, N. (1994). Piyano eğitiminde etüd çalışmaları ve alıştırmalar. Orkestra Dergisi, 33(247), 34-39.
  • Kurtaslan Yıldırım, H. (2016). Türkçe flüt metotlarının incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 20(68), 117-134. https://docplayer.biz.tr/29367982-Turkce-flut-metotlarinin-incelenmesi.html
  • Montesi, F. (2005). Een beroemd musicus uit castelraimondo: Giuseppe Gariboldi. https://web.archive.org/web/20110724162035/http://www.nfg-fluit.nl/art-dl/2005-4%20Giuseppe%20Gariboldi.pdf
  • Onuk, Ö. (2009). Köhler’in op. 33 vol. II 4 numaralı flüt etüdünün analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 655-666. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256286
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3). 569-582. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032
  • Önal, G. F. (2017). Flüt eğitiminde kullanılan Giuseppe Gariboldi twenty studies op.132 etüt kitabının incelenmesi. ASOS Journal-The Journal of Academic Social Science Studies, 5(63), 2017-214. http://doi.org/10.16992/ASOS.13291
  • Sağıroğluları, A. (2018). Feliks Tomaszewski “flüt için seçilmiş etüdler no:5” kitabının kazandırdığı hedef davranışlar yönünden incelenmesi (Tez No. 520021) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Seçkin, E. M. (2018). 19. yüzyılın önemli bestecisi ve flüt icracısı Paul Taffanel’in “Complete flute method” unun flüt eğitim repertuvarındaki önemi (Tez No. 534543) [Sanatta yeterlik tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Soytok, S. (2014). Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören flüt öğrencilerinin flüt eğitimine ilişkin görüşleri. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 196-216. http://doi.org/10.7816/sed-02-01-10
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 63-77.
  • Urhal, N., & Can, Ü. K. (2018). Türkiye'de yayınlanmış çello, piyano, keman, viyola ve flüt nota kitaplarının incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 56-89. https://doi.org/10.31811/ojomus.436905
  • Uyan, Z. D. (2014). Müzik öğretmenliği anabilim dalları başlangıç flüt eğitimde kullanılan etüt ve eserlerin incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 57-80. http://doi.org/10.7816/sed-02-02-04
  • Yıldırım, A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Seçkin.

Analysis of Giuseppe Gariboldi's Etude Book Titled “Dıe Ernsten Übungen Für Flöte” Used in Beginning Flute Education

Yıl 2022, , 150 - 160, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1148631

Öz

The aim of this study is to analyze the etude book of Giuseppe Gariboldi in terms of technical aspects. For this purpose, 58 etudes in the book were analyzed in terms of tonality, number of measures, octave range, rhythmic group, articulation, ornamentation, modulation, interval, arpeggio and scale. Categorical analysis, one of the content analysis techniques, was used to evaluate the data. The categories determined in the research were subjected to frequency analysis, tabulated and interpreted. In the examined etude book, it was concluded that the majority of the etudes consisted of C major and G major studies, simple and compound measure types, rhythmic group and articulation variety, modulations, arpeggio, scale, interval, long sound studies were included in the etudes, when the thinnest and thickest sounds in the etudes were examined, it was concluded that almost every note of the flute was practiced within the sound range of 3 octaves. It was concluded that the etude book is suitable for beginning flute education.

Kaynakça

  • Alemlioğlu, H., & Sonsel, Ö. B. (2022). Köhler op.33-III ‘8 studi dıffıcılı per ıl flauto’ etüt kitabının müzikal ve teknik analizi. Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(56), 15-26. http://dx.doi.org/10.29228/SOBIDER.56841
  • Aytemur, B., & Gültekin, E. (2020, Aralık 26-27). Ernesto Köhler op.33 vol. I 1 numaralı flüt etüdünün analizi. Anadolu 5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır. https://www.researchgate.net/publication/348156818_Ernesto_Kohler_Op33_Vol_I_1_Numarali_Flut_Etudunun_Analizi
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı). Pegem Akademi.
  • Ceyhan, Ş. (2022). Ernesto Köhler op.33 vol.I 7 numaralı flüt etüdünü çalmaya yönelik bir çalışma örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 89, 35-45. http://doi.org/10.7816/idil-11-89-04
  • Cüceoğlu, G., & Berki, T. (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “etüd analiz modeli”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 227-235.
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012a). Müzik eğitimi anabilim dallarında kullanılan başlangıç flüt eğitimi metotlarının incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 7(2), 100-109. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19896/213068
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012b). Flüt eğitiminde kullanılan Carl Joachim Andersen flüt etütlerinin dil teknikleri yönünden incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 7(2), 131-142. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19896/213071
  • Cüceoğlu Önder, G., & Sena Temiz, N. (2012). Başlangıç flüt eğitiminde kullanılan metotların içerik bakımından incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 76, 1821–1831. http://doi.org/10.7816/idil-09-76-05
  • Cüceoğlu Önder, G., & Yıldız, E. (2017). Flüt eğitiminde kullanılan Ernesto Köhler op. 33/I etüt kitabının analizi. ASOS Journal-The Journal of Academic Social Science Studies, 58, 11-18. http://doi.org/10.9761/JASSS6961
  • Dilber, F. B., & Gül, G. (2019). Carl Joachim Andersen op.15 etüt kitabı 2 numaralı etüdünün teknik ve biçimsel analizi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(ek sayı), 65-78. http://doi.org/10.26468/trakyasobed.417231
  • Eke, Y. (2012). Güzel sanatlar ve spor liseleri flüt eğitiminde kullanılan Köhler op:33 I-II-III no’lu etüt kitaplarının flüt konçertolarına uygunluğu (Tez No. 328877) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Engül, D. D. & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte op. 108 Kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. SED, 8(1), 12–21. http://doi.org/10.7816/sed-08-01-02
  • Ercan, N. (1994). Piyano eğitiminde etüd çalışmaları ve alıştırmalar. Orkestra Dergisi, 33(247), 34-39.
  • Kurtaslan Yıldırım, H. (2016). Türkçe flüt metotlarının incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 20(68), 117-134. https://docplayer.biz.tr/29367982-Turkce-flut-metotlarinin-incelenmesi.html
  • Montesi, F. (2005). Een beroemd musicus uit castelraimondo: Giuseppe Gariboldi. https://web.archive.org/web/20110724162035/http://www.nfg-fluit.nl/art-dl/2005-4%20Giuseppe%20Gariboldi.pdf
  • Onuk, Ö. (2009). Köhler’in op. 33 vol. II 4 numaralı flüt etüdünün analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 655-666. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256286
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3). 569-582. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032
  • Önal, G. F. (2017). Flüt eğitiminde kullanılan Giuseppe Gariboldi twenty studies op.132 etüt kitabının incelenmesi. ASOS Journal-The Journal of Academic Social Science Studies, 5(63), 2017-214. http://doi.org/10.16992/ASOS.13291
  • Sağıroğluları, A. (2018). Feliks Tomaszewski “flüt için seçilmiş etüdler no:5” kitabının kazandırdığı hedef davranışlar yönünden incelenmesi (Tez No. 520021) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Seçkin, E. M. (2018). 19. yüzyılın önemli bestecisi ve flüt icracısı Paul Taffanel’in “Complete flute method” unun flüt eğitim repertuvarındaki önemi (Tez No. 534543) [Sanatta yeterlik tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Soytok, S. (2014). Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören flüt öğrencilerinin flüt eğitimine ilişkin görüşleri. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 196-216. http://doi.org/10.7816/sed-02-01-10
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 63-77.
  • Urhal, N., & Can, Ü. K. (2018). Türkiye'de yayınlanmış çello, piyano, keman, viyola ve flüt nota kitaplarının incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 56-89. https://doi.org/10.31811/ojomus.436905
  • Uyan, Z. D. (2014). Müzik öğretmenliği anabilim dalları başlangıç flüt eğitimde kullanılan etüt ve eserlerin incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 57-80. http://doi.org/10.7816/sed-02-02-04
  • Yıldırım, A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Seçkin.

BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN GIUSEPPE GARIBOLDI’NİN “DIE ERNSTEN ÜBUNGEN FÜR FLÖTE” İSİMLİ ETÜT KİTABININ ANALİZİ

Yıl 2022, , 150 - 160, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1148631

Öz

Çalışmada Giuseppe Gariboldi’ye ait etüt kitabının teknik açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda kitapta bulunan 58 etüt, içerdiği tonalite, ölçü sayısı, oktav aralığı, tartım, artikülasyon, süsleme, modülasyon, aralık, arpej ve dizi bakımından incelenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analiz tekniklerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Araştırmada belirlenen kategoriler frekans analizine tabi tutularak tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. İncelenen etüt kitabında, etütlerin çoğunluğunun do majör ve sol majör çalışmalardan oluştuğu, etütlerde basit ve bileşik ölçü sayısına, tartım ve artikülasyon çeşitliliğine, modülasyonlara, arpej, dizi, aralık, uzun ses çalışmalarına yer verildiği, etütlerin içerdiği en ince ve en kalın sesler incelendiğinde, 3 oktav ses aralığı içerisinde flütün hemen her notasına yönelik çalışma yaptırdığı tespit edilmiştir. İncelenen etüt kitabının başlangıç flüt eğitimine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alemlioğlu, H., & Sonsel, Ö. B. (2022). Köhler op.33-III ‘8 studi dıffıcılı per ıl flauto’ etüt kitabının müzikal ve teknik analizi. Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(56), 15-26. http://dx.doi.org/10.29228/SOBIDER.56841
  • Aytemur, B., & Gültekin, E. (2020, Aralık 26-27). Ernesto Köhler op.33 vol. I 1 numaralı flüt etüdünün analizi. Anadolu 5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır. https://www.researchgate.net/publication/348156818_Ernesto_Kohler_Op33_Vol_I_1_Numarali_Flut_Etudunun_Analizi
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı). Pegem Akademi.
  • Ceyhan, Ş. (2022). Ernesto Köhler op.33 vol.I 7 numaralı flüt etüdünü çalmaya yönelik bir çalışma örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 89, 35-45. http://doi.org/10.7816/idil-11-89-04
  • Cüceoğlu, G., & Berki, T. (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “etüd analiz modeli”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 227-235.
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012a). Müzik eğitimi anabilim dallarında kullanılan başlangıç flüt eğitimi metotlarının incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 7(2), 100-109. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19896/213068
  • Cüceoğlu Önder, G. (2012b). Flüt eğitiminde kullanılan Carl Joachim Andersen flüt etütlerinin dil teknikleri yönünden incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 7(2), 131-142. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19896/213071
  • Cüceoğlu Önder, G., & Sena Temiz, N. (2012). Başlangıç flüt eğitiminde kullanılan metotların içerik bakımından incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 76, 1821–1831. http://doi.org/10.7816/idil-09-76-05
  • Cüceoğlu Önder, G., & Yıldız, E. (2017). Flüt eğitiminde kullanılan Ernesto Köhler op. 33/I etüt kitabının analizi. ASOS Journal-The Journal of Academic Social Science Studies, 58, 11-18. http://doi.org/10.9761/JASSS6961
  • Dilber, F. B., & Gül, G. (2019). Carl Joachim Andersen op.15 etüt kitabı 2 numaralı etüdünün teknik ve biçimsel analizi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(ek sayı), 65-78. http://doi.org/10.26468/trakyasobed.417231
  • Eke, Y. (2012). Güzel sanatlar ve spor liseleri flüt eğitiminde kullanılan Köhler op:33 I-II-III no’lu etüt kitaplarının flüt konçertolarına uygunluğu (Tez No. 328877) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Engül, D. D. & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte op. 108 Kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. SED, 8(1), 12–21. http://doi.org/10.7816/sed-08-01-02
  • Ercan, N. (1994). Piyano eğitiminde etüd çalışmaları ve alıştırmalar. Orkestra Dergisi, 33(247), 34-39.
  • Kurtaslan Yıldırım, H. (2016). Türkçe flüt metotlarının incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 20(68), 117-134. https://docplayer.biz.tr/29367982-Turkce-flut-metotlarinin-incelenmesi.html
  • Montesi, F. (2005). Een beroemd musicus uit castelraimondo: Giuseppe Gariboldi. https://web.archive.org/web/20110724162035/http://www.nfg-fluit.nl/art-dl/2005-4%20Giuseppe%20Gariboldi.pdf
  • Onuk, Ö. (2009). Köhler’in op. 33 vol. II 4 numaralı flüt etüdünün analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 655-666. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256286
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3). 569-582. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032
  • Önal, G. F. (2017). Flüt eğitiminde kullanılan Giuseppe Gariboldi twenty studies op.132 etüt kitabının incelenmesi. ASOS Journal-The Journal of Academic Social Science Studies, 5(63), 2017-214. http://doi.org/10.16992/ASOS.13291
  • Sağıroğluları, A. (2018). Feliks Tomaszewski “flüt için seçilmiş etüdler no:5” kitabının kazandırdığı hedef davranışlar yönünden incelenmesi (Tez No. 520021) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Seçkin, E. M. (2018). 19. yüzyılın önemli bestecisi ve flüt icracısı Paul Taffanel’in “Complete flute method” unun flüt eğitim repertuvarındaki önemi (Tez No. 534543) [Sanatta yeterlik tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Soytok, S. (2014). Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören flüt öğrencilerinin flüt eğitimine ilişkin görüşleri. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 196-216. http://doi.org/10.7816/sed-02-01-10
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 63-77.
  • Urhal, N., & Can, Ü. K. (2018). Türkiye'de yayınlanmış çello, piyano, keman, viyola ve flüt nota kitaplarının incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 56-89. https://doi.org/10.31811/ojomus.436905
  • Uyan, Z. D. (2014). Müzik öğretmenliği anabilim dalları başlangıç flüt eğitimde kullanılan etüt ve eserlerin incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 57-80. http://doi.org/10.7816/sed-02-02-04
  • Yıldırım, A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Seçkin.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Soycan 0000-0003-2008-0311

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Soycan, M. (2022). BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN GIUSEPPE GARIBOLDI’NİN “DIE ERNSTEN ÜBUNGEN FÜR FLÖTE” İSİMLİ ETÜT KİTABININ ANALİZİ. EKEV Akademi Dergisi(92), 150-160. https://doi.org/10.17753/sosekev.1148631