The aim of this study is to determine which learning outcomes or target behaviors the Flipped Learning Model contributes to in piano education. In this study, which was designed in the experimental model, one of the quantitative research models, the pretest-posttest control group model was used. In the experimental process of the research, 14 people were selected on a voluntary basis among 3rd and 4th grade piano students studying at the undergraduate level of Kocaeli University, Faculty of Fine Arts, Department of Music. These 14 students were equally distributed to the experimental and control groups using the "unbiased assignment model". In determining the attitudes of the students, the “Attitude Scale Towards Piano Lesson”, which was validated and reliable in Turkish by Tufan and Güdek (2008), was used.The data collected with the attitude scale obtained from the experimental and control group students were transferred to the SPSS statistics program. Before determining the statistical analyzes to be applied depending on the objectives of the study, the normality distributions of the data groups were examined using Kolmogorov-Smirnov and Sahpiro-Wilks tests. A non-parametric Mann-Whitney U test was applied to the students in the experimental and control groups to see whether there were any differences in their attitude scores towards the piano lesson after 8 weeks of traditional education. According to the results of the study, the flipped learning model has a positive effect on students' attitudes, increases students' readiness, increases students' interest in the lesson, provides a positive sanction for students to attend the lesson, provides active learning, provides more efficient learning in-class and out-of-class and it has been found that it increases the communication between students and teachers. As a result of the findings obtained from the research, some suggestions for researchers and practitioners were presented.It is expected that this study will set an example for other studies to be written based on the Flipped Learning Model.
Flipped learning Traditional education Piano education Music
Bu araştırmanın amacı Ters Yüz Öğrenme Model’inin, piyano eğitiminde hangi öğrenme çıktılarına veya hedef davranışlara katkı sağladığını tespit etmektir. Nicel araştırma modellerinden deneme modelinde tasarlanmış olan bu araştırmada gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model uygulanmıştır. Araştırmanın deneysel sürecinde, Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde lisans düzeyinde öğrenim görmekte olan, 3. ve 4. sınıf piyano öğrencileri içerisinden gönüllülük esasına göre 14 kişi seçilmiştir. Bu 14 öğrenci “yansız atama modeli” kullanılarak denk bir şekilde deney ve kontrol gruplarına bölüştürülmüştür. Öğrencilerin tutumlarının belirlenmesinde Tufan ve Güdek (2008) tarafından Türkçe geçerlilik ve güvenirliliği yapılan “Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinden elde edilen tutum ölçeği ile toplanan veriler SPSS istatistik programına aktarılmıştır. Çalışmanın amaçlarına bağlı olarak uygulanacak istatistikî çözümlemelerin belirlenmesi öncesi Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri ile veri gruplarının normallik dağılımları incelenmiştir. Deney grubu öğrencilerine ters yüz öğrenme modeline dayalı piyano eğitimi verilirken, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel eğitime dayalı piyano eğitimi verilmiştir. 8 hafta süren uygula sonrası iki grup arasındaki piyano dersine yönelik tutum puanlarının farklılaşıp farklılaşmadıklarını görmek üzere non-parametrik Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, Ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin tutumlarına olumlu düzeyde etki sağladığı, öğrencilerin hazırbulunuşluğunu arttırdığı, öğrencilerin derse karşı olan ilgisini arttırdığı, öğrencileri derse devam konusunda olumlu bir yaptırımı olduğu, aktif öğrenmenin sağlandığı, sınıf içi ve sınıf dışı öğrenmenin daha verimli ilerlediği, öğrenci ve öğretmen arasındaki iletişimi arttırdığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik birtakım öneriler sunulmuştur. Bu çalışmanın Ters Yüz Öğrenme Modelini esas alınarak yazılacak diğer araştırmalarda örnek teşkil etmesi beklenmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Müzik Eğitimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 5 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2024 |
| Kabul Tarihi | 11 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 103 |