Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının kimlik ve geçmiş algılarının tespitine
yöneliktir. Çalışma 2012-2013 öğretim yılının ikinci döneminde, Kafkas Üniversitesinde
2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu
sınıf öğretmenliği anabilim dalının birinci ve dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan
sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın yöntemi nitel bir araştırmadır. Öğretmen
adaylarının görüşleri görüşme yöntemi aracılığıyla alınmıştır. Elde edilen veriler
nitel veri analizi tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde
öğretmen adayları Türk kimliğini geniş bir yelpazede tanımlamıştır,
öğretmen adaylarının tarihte en fazla aidiyet duydukları devlet Osmanlı İmparatorluğu
olmuştur, öğretmen adayları tarihsel kahramanları olarak ise ilk sırada Fatih Sultan
Mehmet’i tercih etmiştir. Bunun yanında öğretmen adayları bir toplumda beraber yaşamada
değerlerin önemine vurgu yapmıştır, öğretmen adayları Türkiye için tehlikeli devlet
olarak en fazla oranda Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail’i seçerken Türkiye’ye dost
devlet olarak ise Azerbaycan’ı seçmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 57 |