Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE İMALAT SANAYİİNDE REKABET DERECESİ VE YOĞUNLAŞMA DÜZEYİ

Yıl 2013, Sayı: 57, 247 - 254, 29.11.2013

Öz

Bu çalışma Türkiye imalat sanayii yapısı ve yoğunlaşma düzeyini ele almaktadır. Ülkemiz
2010 yılı itibari ile yoğunlaşma düzeyi incelendiğinde oligopol piyasa yapısı içerisinde
yer alan 243 firmanın 75’i rekabetçi yapı içerisinde faaliyet göstermektedir. Çalışmadan
ortaya çıkan sonuçlar göstermektedir ki ölçek ekonomileri, reklam ve sermaye
yoğunlaşma üzerinde etkili olan faktörlerdir.

Kaynakça

  • Akan, Y. (2002) Türkiye İmalat Sanayinde Yoğunlaşma: 1980-1996, Atatürk Üniversitesi, Cilt: 16, Sayı:5-6, ss.1-13.
  • Akso, M. A. (1983) Türkiye Özel İmalat Sanayiinde Yoğunlaşma, Karlılık ve Ücret İlişkileri, ODTÜ Gelişme Dergisi, 10(4), 367-386.Devlet İstatistik Enstitüsü (1994); Nisan 1994’de Türkiye Ekonomisi İstatistik ve Yorumlar, Nisan, Ankara.
  • Collins, N. R. And Preston, L. E. (1969). Price-cost margins and ındustry structure. The Review of Economics and Statistics, Vol. 18, No. 4, pp. 423-440.
  • Çakmak, A., Nesrin, E., Katırcıoğlu, E. (1991). Türkiye özel kesim imalat sanayiinde firma davranış kalıpları ve yatırım kararları. İstanbul Sanayi Odası, Yayın No:17, İstanbul.
  • Devlet İstatistik Enstitüsü. (1994). Nisan 1994’de Türkiye ekonomisi istatistik ve yorumlar, Nisan, Ankara.
  • Domowitz, I., R. Hubbard G. and Petersen B. C. (1986). Business cycles and relationship between concentration and price-cost margins. The Rand Journal of Economics, Vol. 17, No.1, ss. 1-17.
  • Encaoua, D. and Jacquemin, A. (1980). Degree of monopoly, ındices of concentration and threat entry. International Economic Review, Vol.21, pp. 87-105 Ertek, T. (2008). Mikro ekonomiye giriş. Beta. ss.137-335.
  • Hall, R. E. (1988). The relation between price and marginal cost in U.S. Industry. Journal of Political Economy, 96 (1988), pp.921-947.
  • Kaytaz, M., Altın, S., ve Güneş, M. (1990). Türkiye’de İmalat Sanayinde Yoğunlaşma/ 1990, TMMO Bildiriler Kitabı, Cilt 1, ss. 49-59. http://arsiv.mmo.org.tr/ pdf/10104.pdf, Son Erişim: 24.01.2013.
  • Miller, R. A. (1969). Market structure and ındustrial performance: relation of profit rates to concentration, advertising ıntensity and diversity. The Journal of Industrial Economics, 17(2), 104-118.
  • Schmalensee, R. (1989). Handbook of ındustrial organization. Elsevier, Vol.2. Amsterdam.
  • TÜİK (2009) Sanayi ve hizmet sektörlerinde yoğunlaşma, Haber Bülteni, Sayı: 13126
  • TÜİK. (2010). Sanayi ve hizmet sektörlerinde yoğunlaşma, Haber Bülteni, Sayı: 15846
  • Yoon, S., (2004). A note on the market structure and performance in korean manufacturing ındustries, Journal of Policy Modeling, Vol. 26, pp. 733-746.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cem Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Işık, C. (2013). TÜRKİYE İMALAT SANAYİİNDE REKABET DERECESİ VE YOĞUNLAŞMA DÜZEYİ. EKEV Akademi Dergisi(57), 247-254.