Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE FLÜT METOTLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 68, 117 - 134, 27.12.2016

Öz

Türkiye’de ilkokul döneminden başlayarak pek çok kurumda, çalgı eğitimi içerisinde
flüt eğitimi verilmekte, eğitimci ve sanatçı yetişmektedir. Son yıllarda, Türkiye’de flüte
yönelik ilginin artması ile flüt eğitiminin yanı sıra metotlar, ders kitapları ve derleme eser
albümleri yayımlanmaya başlamıştır. Araştırmada, flüt için yazılıp yayımlanmış Türkçe
metotlar hangileridir, metotların içerikleri nelerden oluşmaktadır, metotların içerikleri
arasındaki farklılıklar ve benzerlikler nelerdir? gibi sorulara cevaplar aranmıştır.
Araştırma, betimsel olup durum tespiti yapılmıştır. Araştırma 2016 yılına kadar yayımlanmış
olan flüt metotları ile sınırlandırılmıştır. Konu ile ilgili alan yazın taraması ve
Türkçe flüt metotlarının incelenmesinde doküman analizi tekniği kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre 2016 yılına kadar Türkiye’de yayımlanan dört Türkçe
flüt metoduna ulaşılmıştır. Metotlar arasında içerik bakımından farklılık ve benzerlikler
bulunduğu tespit edilmiştir. Bu tespitler ışığında, flüt için yazılacak metotların ve eser
albümlerinin çeşitli amaçlarla farklı seviyelerde yazılmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Akçalı, C. (2016). Bağlama metotlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Onli- ne Journal of Music Sciences. 1 (1), 59-96.
  • Antepli, E. (2006). Türk bestecileri eser kataloğu. (1 Baskı). Ankara: Sevda- Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Arı, M. (2005). Yan flüt metodu. (3.Baskı). Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. Cüceoğlu, G. (2012). Müzik eğitimi anabilim dallarında kullanılan başlangıç flüt eğitimi metotlarının incelenmesi. E- journal of New World Sciences Academy. 100-109. Volume 7, Number 2, Article Number D0087, 104.
  • Çakmaklı, T. (2004). Flüt metodu. (1.Baskı). İzmir: META basım. Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. (1. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gerçek, İ. H. (2010). Mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda kullanılan ud metodları üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü Dergisi. 14 (1):149-156.
  • Karşal, E. (2015). Flüt metodu-başlangıç seviyesi. (1. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kurtaslan, H. (2010). Flüt eğitiminde çağdaş Türk flüt eserlerinin kullanımı ve örnek çalışma egzersizleri. Yayımlanmamış doktora tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öz, B. N. (2001). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda orkestra-oda müziği eğitimin- de yaylı çalgıların yeri ve önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XIV, 1, 93-99.
  • Say, A. (1992). Müzik ansiklopedisi. (1.Baskı). Ankara: Başkent Yayınevi.
  • Tatu, A.G. (2006). Flüt metodu, (1. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Yeprem, S. (2007). Türk gitar müziği çalışmaları. 2. Türkiye Gitar Buluşması, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • URL1. Türk Dil Kurumu. Büyük Türkçe Sözlük. http://tdkterim.gov.tr/bts/ adresinden 10.08.2015’de alınmıştır.
  • URL2.http://www.flutehistory.com/Resources/Lists/Flute.methods.php3. adresinden 10.08.2015’de alınmıştır.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hazan Kurtaslan Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 68

Kaynak Göster

APA Kurtaslan Yıldırım, H. (2016). TÜRKÇE FLÜT METOTLARININ İNCELENMESİ. EKEV Akademi Dergisi(68), 117-134.