Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum, psikolojik sağlamlık ve
yaşam doyumu düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma nicel
araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni ile yürütülmüştür. Araştırma 2020-2021
eğitim-öğretim yılı içerisinde Türkiye’nin doğusunda bulunan bir il merkezindeki özel ve
resmi eğitim kurumlarında görev yapan 246 öğretmen ile yürütülmüştür. Örnekleme sürecinde
olasılığa dayalı olmayan yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Veri toplama aracı olarak uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği, kısa psikolojik sağlamlık
ölçeği ve yaşam doyumu ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi
bağımsız örneklemler t-testi, ANOVA, pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı
ve regresyon analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin pandemi döneminde
uzaktan eğitime yönelik tutumları düşük, psikolojik sağlamlık düzeyleri
yüksek ve yaşam doyumu düzeyleri ise orta düzeydedir. Öğretmenlerin uzaktan eğitime
yönelik tutum ile yaşam doyumu düzeylerine ait puanlar cinsiyete göre anlamlı bir fark
göstermezken, psikolojik sağlamlık düzeyleri erkek öğretmenler lehine anlamlı farklılık
göstermektedir. Bununla birlikte okul kademesi değişkeni öğretmenlerin uzaktan eğitime
yönelik tutum, psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu düzeylerinde anlamlı bir farklılığa
neden olmamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeyleri ile
psikolojik sağlamlık düzeyleri arasında düşük düzeyde, negatif ilişkinin olduğu, uzaktan
eğitime yönelik tutum düzeyleri ile yaşam doyumu düzeyleri arasında düşük düzeyde
pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca psikolojik sağlamlığın
uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde dolaylı etkisinin anlamlı olduğu, dolayısıyla da
yaşam doyumunun psikolojik sağlamlık ile uzaktan eğitime yönelik tutumla ilişkisine aracılık ettiği tespit edilmiştir.
Uzaktan eğitim Tutum Psikolojik sağlamlık Yaşam doyumu Öğretmenler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 89 |