Bu çalışmada medya okuryazarlığı konusunda dijital öykü geliştirirken, üretim sürecinde
geleneksel çizimler ile bir Web 2.0 aracı olan StoryboardThat aracı kullanımının,
geliştirilen öykülerin nitelik ve niceliklerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kullanılan
yöntem karma araştırma desenlerinden gömülü desendir. Araştırmanın çalışma grubunu
çocuk gelişimi programında öğrenim gören 56 önlisans (28 deney, 28 kontrol) öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak,
nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucun-
da dijital öykü geliştirme sürecinde Web 2.0 aracı kullanan deney grubu öğrencilerinin,
kontrol grubu öğrencilerine kıyasla geliştirdikleri dijital öyküleri daha nitelikli, detaylı ve
fazla sayıda karakter gözünden ve katılımcı kahraman bakış açısıyla geliştirdikleri belirlenmiştir.
Ayrıca Web 2.0 araçları kullanılarak hazırlanan dijital öykülerde öğrencilerin
daha fazla mesaja odaklandıkları, geleneksel yöntem ile hazırlanan dijital öykülerde ise
görsellere odaklanıldığı tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçek yaşam tecrübelerinin
aktarılabileceği konularda dijital öykünün özellikle empati noktasında etkili olduğu
söylenebilir.
Dijital Öykü Web 2.0 StoryboardThat Üretim Süreci Medya Okuryazarlığı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 88 |