Katılım bankaları başta faiz olmak üzere İslami hassasiyetleri temel alarak finansal
piyasalara girme konusunda tedirgin olan fonları sisteme kazandırmayı hedeflemektedir.
Türkiye’de katılım bankacılığı hizmetlerinin sektördeki payı giderek artsa da hala düşük seviyelerdedir.
Rize’de toplam mevduatlar içinde katılım bankalarının oranı %16,5
seviyesindedir. Bu çalışma, Rize ölçeğinde katılım bankacılığı tercihinde etkili olan faktörlerin
tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulamada kullanılacak verilerin
temini için 652 birey ile online anket gerçekleştirilmiştir. Anketlerden elde edilen verilerle
logit model tahmin edilmiştir. Cinsiyet, eğitim durumu, aylık ortalama gelir, eşin çalışma
durumu, yaş, ikamet edilen yer, faize karşı hassasiyet ve dini konularda hassasiyet değişkenlerinin
katılım bankacılığı tercihini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, katılım
bankası müşterilerinin bankadan aldıkları hizmetlerde önem verdikleri faktörler incelenmiştir.
Bunlardan ilk beş faktör sırasıyla; cazip finansman desteği ve ödeme imkânları,
reklam ve tanıtımlar, diğer bankalarda olmayan hizmetler, cazip ürün ve hizmet tarifeleri
ile bankanın internet sitesinin güvenliğinin yüksek olması olarak tespit edilmiştir.
Bankacılık Sektörü Katılım Bankacılığı Tüketici Tercihleri Logit Model Rize.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 88 |