Bu araştırmada markaların sanal toplulukları aracılığı ile müşteri bağı oluşturup oluşturamayacakları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda, kullanımlar teorisinin bileşenleri olan fonksiyonel değer, hedonik değer, ortak yaratım değeri ve sosyal etkileşim değerinin müşteri bağı oluşturma üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamında BMW otomobil markasının Türkiye’de faaliyet gösteren sanal topluluğuna üye 400 kişiden yüz yüze anket yöntemi ile veri temini sağlanmıştır. Elde edilen verilere, araştırma modeli doğrultusunda geliştirilen hipotezlerin test edilmesi amacıyla LISREL 8.5 yazılımı kullanılarak Yol (Path) analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucunda markanın sanal topluluğuna yönelik olarak müşterilerin; fonksiyonel değer, hedonik değer ve ortak yaratım değeri algılarının müşteri bağı oluşturulması üzerinde pozitif etkilere sahip oldukları tespit edilmiştir.
Müşteri Bağı Kullanımlar Teorisi İnteraktif Pazarlama Marka Sanal Topluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 73 |