Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Liderinin Etkileme Gücü

Yıl 2018, Sayı: 73, 293 - 302, 29.04.2018

Öz

Bu çalışmada, Ağri Milli Eğitim Yöneticilerinden, Milli Eğitim Müdürü ve Müdür
yardımcılarının, İlköğretim-Ortaöğretim Okul Müdürleri ve okul Müdür Yardımcılarının
Eğitim Yöneticiliğine (Eğitim Liderliği) ilişkin bilgi düzeyleri araştırılmıştır. Yöneticilerin,
Yöneticilik bilgisi düzeylerinin saptanması için, Yöneticilikle ilgili bilgiler içeren bir anket
kendilerine sunulmuştur. Araştırmanın örneklemini Ağri Milli Eğitim yöneticilerinden
27 müdür, 49 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre;
Yöneticiler, Yöneticilikle (Eğitim Liderliği) ile ilgili soruları, değişen oranlarla, bu
konudaki beklentileri "istendik" bir biçimde gerçekleştirerek yanıtlamışlardır. Bulgular,
yöneticilerin, liderlik davranışlarına ilişkin bilgilerle donanımlı oldukları sonucuna
varılmayı olanaklı kılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, M. (1991). Educational administration. Ankara: Hatipoğlu Press.
  • Besharat, A. R. (1975). Evaluation administrative thought and fundamentals of administration. Tahran University Faculty of Administrative Sciences, Tahran.
  • Bursalıoğlu, Z. (1987). New structure and action in school administration. Ankara: Ankara University Faculty of Educational Sciences Pub. No: l54.
  • House, R. & Path, J. A. (1971). Goal the ort of loader effectiveness.
  • Dereli, T. (1981). Behavior in organizations, İstanbul: Ar Press.
  • Kaya, Y. K. (1993). Educational administration, Ankara: Bilim Publications.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İhsan Nuri Demirel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 73

Kaynak Göster

APA Demirel, İ. N. (2018). Eğitim Liderinin Etkileme Gücü. EKEV Akademi Dergisi(73), 293-302.