Bu çalışmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin demografik değişkenlerine göre psikolojik sermaye düzeylerinde farklılık olup olmadığını açıklamaktır. Çalışmada öğrencilerin psikolojik sermaye düzeylerini ölçmek için Luthans ve arkadaşları (2007) tarafından geliştirilen ve Çetin ve Basım (2012) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan "örgütsel psikolojik sermaye anketi" kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Düzce ilindeki lisans öğrenimini gören toplam 134 sağlık yönetimi bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Değerlendirme sonucunda, psikolojik sermaye alt boyutları ile öğrencilerin yaş ve cinsiyet değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmada öğrencilerin psikolojik sermaye algıları, sınıf türü değişkeninde anlamlı farklılık göstermiştir. Bulgular, birinci sınıf öğrencilerinin esneklik puanlarının ikinci sınıflardan daha yüksek olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 73 |