Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin cinsel istismarcıların karakteristik
özelliklerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden
biri olan durum çalışma deseni kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak, okul öncesi öğretmenlerin, cinsel istismarcıların istismarı uyguladıkları
dönemdeki yaş grupları, kurbanlara yakınlık dereceleri, kurbanlarını kandırmak ve
onların güvenlerini kazanmak için kullandıkları yöntemler, karakteristik özellikleri,
fiziksel görünümleri, eğitim düzeyleri ve meslekleri hakkındaki görüşleri alınmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ili merkezinde çalışan okul öncesi öğretmenleri
oluşturmuştur. Çalışmada, amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme ve maksimum
çeşitlilik örnekleme türü kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, 25 okul öncesi öğretmeni
ile görüşme yapılmıştır. Görüşme kayıtlarını araştırma metinlerine dönüştürmede, gizlilik
ilkesi gereği çalışma grubundaki bireylere takma isimler verilerek verilerin birbirleri ile
karışmasının önüne geçilmiştir.
Cinsel Istismar Okul Öncesi Öğretmeni Cinsel Istismarcı Kişisel Özellikler Görüş.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 73 |