Bu çalışmanın amacı, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerini tespit etmektir. Durum tespitine yönelik olan bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evreni Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde öğrenim gören tüm öğrencilerden, örneklemi ise bu evrenden tesadüfî olarak seçilen toplam 216 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi amacıyla Grasha-Riechmann Öğrenme Stilleri Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 16.0 veri analizi programında çözümlenmiş; frekans ve yüzde değerleri tablolarda gösterilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının %18.05’nin bağımlı, %18.52’sinin bağımsız, %17.59’unun iş birlikli, %17.12’sinin yarışmacı,
%13.89’unun kaçınan ve %14.81’inin katılımcı öğrenme stillerine sahip oldukları belirlenmiştir.
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adayları Öğrenme Öğrenme Stilleri Tarama.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 73 |