Bu çalışmanın amacı, uygulama eğitimine katılıma göre kız meslek lisesi öğrencilerinin mesleki yeterlik ve girişimciliğe ilişkin algılarını değerlendirmektir. İlişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Çalışma evreni, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Uşak İli Merkez Kız Meslek Lisesine devam eden 168 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin 98’i uygulama eğitimlerine katılmış, 70’i ise uygulama eğitimlerine katılmamıştır. Çalışmada kullanılan mesleki öz yeterlik ölçeği Bozgeyikli tarafından, girişimcilik ölçeği ise Yılmaz ve Sümbül tarafından geliştirilmiştir. Uygulama eğitimi alan öğrencilerin mesleki yeterliğe ilişkin algılarının ( X =4,06) uygulamaya katılmayan öğrencilere göre ( X =3,79) anlamlı farklılık gösterdiği ve daha olumlu olduğu saptanmıştır. Uygulamaya katılan öğrencilerin girişimciliğe ilişkin algılarının ( X =4,06) uygulamaya katılmayanlara göre ( X =3,79) anlamlı farklılık gösterdiği ve girişimciliğe daha fazla eğilimli oldukları görülmüştür. Öğrencilerin algılarına göre mesleki yeterlik ile girişimcilik arasında (r=,76) anlamlı ve pozitif bir ilişki vardır.
Kız Meslek Lisesi Uygulama Eğitimi Mesleki Özyeterlik Girişimcilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 74 |