Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kız Meslek Lisesi Öğrencilerinin Algılarına Göre Girişimcilik ve Mesleki Yeterlilik Arasındaki İlişki

Yıl 2018, Sayı: 74, 31 - 38, 28.09.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, uygulama eğitimine katılıma göre kız meslek lisesi öğrencilerinin mesleki yeterlik ve girişimciliğe ilişkin algılarını değerlendirmektir. İlişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Çalışma evreni, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Uşak İli Merkez Kız Meslek Lisesine devam eden 168 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin 98’i uygulama eğitimlerine katılmış, 70’i ise uygulama eğitimlerine katılmamıştır. Çalışmada kullanılan mesleki öz yeterlik ölçeği Bozgeyikli tarafından, girişimcilik ölçeği ise Yılmaz ve Sümbül tarafından geliştirilmiştir. Uygulama eğitimi alan öğrencilerin mesleki yeterliğe ilişkin algılarının ( X =4,06) uygulamaya katılmayan öğrencilere göre ( X =3,79) anlamlı farklılık gösterdiği ve daha olumlu olduğu saptanmıştır. Uygulamaya katılan öğrencilerin girişimciliğe ilişkin algılarının ( X =4,06) uygulamaya katılmayanlara göre ( X =3,79) anlamlı farklılık gösterdiği ve girişimciliğe daha fazla eğilimli oldukları görülmüştür. Öğrencilerin algılarına göre mesleki yeterlik ile girişimcilik arasında (r=,76) anlamlı ve pozitif bir ilişki vardır.

Kaynakça

  • Bentler, P. M., Benet, D. G. (1980). Significance test and goodness of fit in the analysis of covariance structures. Psyhological Bulletin, 88(1), 591–606.
  • Bozgeyikli, H. (2004). Development of vocational decision-making competence scale. Selcuk University Journal of Social Sciences Institute, 11, 221- 234.
  • Green, G. (1996). Early behavioral intervention for autism: What does research tell us? In C. Maurice, G. Green, S. Luce (Eds.). Behavioral intervention for young children with autism: A manual for parents and professionals. Austin, TX: Pro-ed.
  • Greinert, W.D. (1989). An International Comparison of Systems of Technical and Vocational Education-An Attempt at Classification, Innovative Methods of Technical and Vocational Education Report of the Unesco International Symposium, Hamburg, June 9, 1989.
  • Karasar, N. (2009). Research methods. Ankara: Nobel Publishing. Koegel, R. L., Russo, D. C., & Rincover, A. (1977). Assessing and training teachers in the generalized use of behavior modification with autistic children. Journal of Applied Behavior Analysis, 10, 197–205. Lambing. P., Charles. R. (2000). Entrepreneurship. New York: Prentice Hall.
  • Smith, T. (2001). Discrete trial training in the treatment of autism. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 16, 86-92.
  • Yılmaz,E.,Sümbül,A.M.(2009).Developingscaleofuniversitystudentsentrepreneurship. Selcuk University Journal of Social Sciences Institute, 21, 195-202.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çetin Tan Bu kişi benim

İbrahim Çankaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 74

Kaynak Göster

APA Tan, Ç., & Çankaya, İ. (2018). Kız Meslek Lisesi Öğrencilerinin Algılarına Göre Girişimcilik ve Mesleki Yeterlilik Arasındaki İlişki. EKEV Akademi Dergisi(74), 31-38.