Bu araştırmada eğitim fakültesinde öğrenim gören sınıf öğretmenliği öğrencilerinin mesleğe başlamadan önce öğretmenlik mesleğine ilişkin yaşadıkları kaygıların çeşitli
değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-
2017 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında tüm sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiş 235 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Cabı ve Yalçınalp
(2013) tarafından geliştirilen, sekiz alt boyuttan oluşan ve Cronbach Alfa değeri .92 bulunan “Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmeni adaylarının cinsiyetlerine göre birçok alt faktörde benzer düzeyde kaygı yaşadıkları, sınıf düzeylerine göre üst sınıflarda özellikle atanma ile
yaşanılan kaygıların daha çoğunlukta olduğu, akademik başarı durumlarına göre daha başarılı öğrencilerin mesleğin icrası ile ilgili daha fazla kaygı yaşadıkları ve ailelerinin
gelir düzeyine göre ise üst gelir düzeyine ait adayların ekonomik yönden kaygı yaşadığı tespit edilmiştir. Genel olarak sonuçlara bakıldığında öğretmen adaylarının çoğunlukla
orta veya üst düzeyde kaygı yaşadıkları tespit edilmiştir.
Sınıf Öğretmenliği Mesleki Kaygı Öğretmenlik Kaygısı Meslek Öncesi Kaygı Sınıf Öğretmeni Adayı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 74 |