Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Sayı: 74, 339 - 346, 28.09.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı koro eğitiminin çocukların sosyal gelişimlerine, özgüven ve kişisel gelişimlerine olan katkılarını, ebeveynlerin gözlemlemeleri doğrultusunda inceleyerek ortaya koymaktır. Çocuklar okul haricinde aldığı özengen bir müzik eğitimi olan koro eğitimi ile hayat boyu öğrenme sürecinin önemli kazanımları edinebilmektedirler.
Araştırma sürecinde koro eğitimi, oyun ve danslarla çeşitlendirilerek enstrümanlarla zenginleştirilerek maddi durumu iyi olmayan çocuklara yaklaşık 3 ay süre ile verilmiştir.
Çocukların bu süreçte katıldıkları koro çalışmalarının, gelişim ve öğrenim süreçlerine olan etkilerini tespit etmek için 29 ebeveyne yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen her bir veri içerik analizi yöntemiyle çözümlenerek kodlanmıştır. Kodlamalar sayısal verilere dönüştürülerek veriler yorumlanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre koro eğitiminin çocukların müzikal disiplin ve teorik kazanımlar sağladığı(solfej), sosyal bir birey olarak topluluk içinde rahatça kendilerini ifade
etme becerilerinin gelişmesine yardımcı olduğu vurgulanmaktadır.

Kaynakça

  • Choksy, L., Robert M., Abramson, Avon E. Gillespie, Woods D., (1986). Teaching music in the twentieth century, Prentice Hall, U.S.A., Englewood Cliffs, Prentice Hall.
  • Eskioğlu, I. (2003, 30-31 Ekim). Cumhuriyetimizin 80. yılında müzik sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya Bildiriler, s.116-123
  • Gökçe, M., (2007). Koro müziğinin toplumsal işlevleri açısından Türkiye korolar şenliği- nin kazandırışları üzerine genel bir değerlendirme. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS’38) 10-15 Eylül 2007, Ankara. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, 1.1, s.325-352
  • Oktay, A., (1997). Yaşamın sihirli yılları: okul öncesi dönem, İstanbul, Epsilon Yayıne- vi.
  • Uçan, A., (1994). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar, Ankara, Müzik An- siklopedisi Yayınları.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenleri- nin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11 (2), 635-650.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Yücetoker İ., N. Şentürk (2016). Piyano öğretim elemanlarının barok dönem eserleri- ne ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi 20 (68), 163- 180.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğçe Kaynak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 74

Kaynak Göster

APA Kaynak, T. (2018). ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi(74), 339-346.