İşletmelerin karlılıklarını arttırabilmeleri ve varlıklarını devam ettirebilmeleri için pozitif bir örgüt kültürüne ve kurumsal imaj algısına sahip olmaları gerekir. Kültür, birey
hayatını etkilediği gibi örgüt hayatını da etkilemekte olup, örgüt kültürünün sonucunda oluşan şirkete özgü alışkanlıklar, ritüeller gibi faktörler şirketin imajını inşa etmektedir.
Bu çalışmada örgüt kültürü ve kurumsal imaj arasındaki etkileşim üzerinde durulmuştur. Bu doğrultuda Adana ilinde faaliyetini sürdüren özel bir hastane bünyesinde çalışanların
örgüt kültürü ve kurumsal imaj algısı arasındaki ilişki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, özel bir hastane bünyesinde görev alan 123 çalışana uygulanmıştır.
Elde edilen verilerin yorumlanması sonucunda kurum içerisinde görev alan personelin örgüt kültürü ile kurum imajının alt boyutlarından olan dinamiklik, kurumsallık, sosyal
sorumluluk ve performans düzeyleri ile aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Buna ilaveten kurum imajı ile örgüt kültürü alt
boyutlarından olan güç mesafesi, belirsizlikten kaçınma, bireysellik/kollektiflik ve erillik/ dişilik ile de aralarında da istatistiksel olarak anlamlı farklılaşma olduğu belirlenmiştir
(p<0,05). Bu bağlamda araştırma yapılan kurum açısından değerlendirdiğimizde örgüt kültürü ve kurum imajının birbirlerini etkilediği söylenebilir.
Örgüt Kültürü Kurum İmajı Kurumsal İmajın Boyutları Sağlık Çalışanı Hofstede’nin Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 78 |