Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL İMAJ İLİŞKİSİ: ÖZEL BİR HASTANE ÜZERİNE UYGULAMA

Yıl 2019, Sayı: 78, 371 - 390, 15.07.2019

Öz

İşletmelerin karlılıklarını arttırabilmeleri ve varlıklarını devam ettirebilmeleri için pozitif bir örgüt kültürüne ve kurumsal imaj algısına sahip olmaları gerekir. Kültür, birey
hayatını etkilediği gibi örgüt hayatını da etkilemekte olup, örgüt kültürünün sonucunda oluşan şirkete özgü alışkanlıklar, ritüeller gibi faktörler şirketin imajını inşa etmektedir.
Bu çalışmada örgüt kültürü ve kurumsal imaj arasındaki etkileşim üzerinde durulmuştur. Bu doğrultuda Adana ilinde faaliyetini sürdüren özel bir hastane bünyesinde çalışanların
örgüt kültürü ve kurumsal imaj algısı arasındaki ilişki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, özel bir hastane bünyesinde görev alan 123 çalışana uygulanmıştır.
Elde edilen verilerin yorumlanması sonucunda kurum içerisinde görev alan personelin örgüt kültürü ile kurum imajının alt boyutlarından olan dinamiklik, kurumsallık, sosyal
sorumluluk ve performans düzeyleri ile aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Buna ilaveten kurum imajı ile örgüt kültürü alt
boyutlarından olan güç mesafesi, belirsizlikten kaçınma, bireysellik/kollektiflik ve erillik/ dişilik ile de aralarında da istatistiksel olarak anlamlı farklılaşma olduğu belirlenmiştir
(p<0,05). Bu bağlamda araştırma yapılan kurum açısından değerlendirdiğimizde örgüt kültürü ve kurum imajının birbirlerini etkilediği söylenebilir.

Kaynakça

  • Chang, K., Lu L. (2007). Characteristics of organizational culture,stressorsand wellbeing, Journal of Managerial Psychology, 22 (6), 549-567.
  • Çorakçı,A.Ö.(2007).İnsan kaynakları yönetiminde eğitimin kurum imajının sürekliliğinin sağlanmasındaki rolü ve bir uygulama, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirdağ, E. (2015). Üniversitelerin kurum imajında kütüphanenin önemi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Desson, K., Clouthier, J. (2010). Organizational culture – why does ıt matter? Presented to the Symposium on International Safeguards International Atomic Energy Agency Vienna, Austria.
  • Fairchild, A. W. (1991). Describing aesthetic experience: creating a model, Canadian Journal of Education, 16 (3), 267-280.
  • Girenay D. (2018). Kurumsal girişimcilik ve işletme performansı ilişkisi üzerine bir araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülmez, E. (2011). Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin kurum imajına etkisi üzerine bir araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kanoğlu, M. F. (2016). Kurum imajının müşteri memnuniyetine etkisi: kamu-özel hastanesi örneği, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Düzce: Ersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kara, A. (2016). Kurumsal firma nedir, özellikleri nelerdir, Web: http://ik-danismanlik. com/ kurumsal-firma-nedir/, 11 Temmuz 2016’da alınmıştır.
  • Okay, A. (2013). Kurum kimliği. (7.Baskı). İstanbul: Derin Yayınları.
  • Schein, E. H. (2004). Organizational culture and leadership (Third Edition). San Francisco, CA: A Wiley Imprint.
  • Sevim, E. (2009). Kamu ve özel hastanelerde hasta memnuniyetinin kurum imajına etkileri, , Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shahzad, F., Luqman, R. A., Khan, A. R., Shabbir, L. (2012). Impact of organizational culture on organizational performance: an overview, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research In Business, 3 (9), 975-985.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde istanbul üniversitesi’nin imajı, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3 (1), 263-288.
  • Şener, T. (2013). Bankacılık sektöründe kurum imajının müşteri sadakati üzerine etkileri: Nevşehir ili örneği, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Nevşehir: Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taşkıran, T. (2011). Kurumsal sosyal sorumluluğun kurum imajına etkisine yönelik bir araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türk, M. S. (2007). Örgüt kültürü ve iş tatmini, (1. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ulutürk, Ş. (2016). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık ilişkisi: banka çalışanlarına yönelik bir araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaprak Kaya, Ö. (2015). Örgüt kültürü ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi (Balıkesir ili merkez ilçe örneği), Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yarkın,D.(2013).Deneyimsel pazarlama yaklaşımı ve kurum imajı ilişkisi,Yayımlanmamış doktora tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yavuz, M. (2011). Kurum imajının, üst gelir müşteriler özelinde bireysel bankacılık finansal çıktılarına etkisi,Yayımlanmamış yüksek lisanstezi,Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hofstede’nin kültürel boyutları çalışanlar ve gönüllüler için bir kaynak. (2012) https://s3.amazonaws.com/wocas3/telligent. evolution. components. attachments/13/1637/00/00/00/00 /76/64/ Hofstede%27nin+Kulturel+Boyutlar i.pdf?AWS AccessKeyId=AKIAJC2S635RRRB3EOPQ&Expires=1549893452 &Signature=6k27Oz5h0FFAPVaXAllQgBR%2fAsk%3d, 22 Ağustos 2018’de alınmıştır.
  • Organizasyonda dinamik dönem, (2013) https://www. capital. com.tr/ yonetim/yeni- trendler/organizas yon da -dinamik-donem, 25. Mayıs.2018’de alınmıştır.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Musa Şanal Bu kişi benim

Özge Arıkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 78

Kaynak Göster

APA Şanal, M., & Arıkan, Ö. (2019). ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL İMAJ İLİŞKİSİ: ÖZEL BİR HASTANE ÜZERİNE UYGULAMA. EKEV Akademi Dergisi(78), 371-390.