Bu araştırmanın amacı; ilkokulda ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıfta
karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının neler olduğunu belirlemek ve ilkokul
ve ortaokul öğrencilerinin sınıf içinde gösterdiği istenmeyen davranışlarını karşılaştırmalı
incelemektir. Bu doğrultuda ‘ Öğretmenlerin çalıştıkları okul türüne, cinsiyetlerine,
yaşlarına, ve branş türüne göre karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları anlamlı
biçimde farklılık göstermekte midir?’ sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu 2013-2014 eğitim öğretim yılının ilk döneminde Gaziantep ilinde görev yapan 218
öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada Gökduman (2007) tarafından geliştirilen 5’li likert
tipinde 28 maddelik ‘Sınıf İçi İstenmeyen Öğrenci Davranışları Anketi’ kullanılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Okul türü, kıdem, branş ve
cinsiyet değişkenleri incelenmiş, okul türü, kıdem ve branş bazında anlamlı farklılıklar
bulunmuştur, cinsiyet durumu ise anlamlı bir farklılık yaratmamıştır. Araştırmada öğretmenlerin
sınıf yönetimi becerisini geliştirmek için eğitimler verilmesi önerilmektedir.
Sınıf öğretmenleri ortaokul öğretmenleri sınıf içi istenmeyen davranışlar sınıf yönetimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 59 |