İnsan hayatında alışkanlığın yaşanmadığı hemen hemen hiçbir alan yok gibidir. Alışkanlığın
insan yaşamında oynadığı etkili, belirleyici ve gizli rolün eğitim açısından analiz
edilmesi öğrenci ve öğretmenlere yararlı olabilir. İnsan yaşamından alışkanlıklar çıkarıldığında
geriye çok şey kalmaz. İnsani çabalarımızı alışkanlıktan kurtaramadığımıza göre
alışkanlığı iyi anlamalı ve onunla iyi geçinmeliyiz. Sonuçta insan karakteri, duygu, düşünce
ve davranış olarak alışkanlıklardan oluşur. İnsanın toplumsal yönü de sosyal geleneğin etkisi
altındadır. İnsanın alışkanlığa olan eğilimi eğitim açısından göz ardı edilmemesi gereken
bir durumdur.
İnsanı anlama yollarından biri de onun ikinci tabiatı olarak kabul edilen alışkanlıkları
üzerinde durmayı gerektirir. Alışkanlıklar dünyasında en önemli görev eğitime düşmektedir.
Kötü alışkanlıklarla mücadelede yetkili kamu kurumlarının bir görevi ve çeşitli sivil toplum
örgütlerinin faaliyet gösterdiği bir alan olabilir. Kötü alışkanlıklar ile mücadelede din eğitimcileri
ise gönüllü-istekli üyelerdir. Din eğitimcilerinin bu mücadelede hazırlıklı ve bilinçli
olmaları gerekir. Alışkanlığın insan yaşamındaki öneminin fark edilmesi, alışkanlıkların
oluşması sırasında yapılacaklar, iyi alışkanlıkların kazanılması çeşitlendirilip sürdürülmesi,
kötü alışkanlıklarla mücadele yöntemlerinin bilinmesi din eğitimi açısından önemlidir.
Din Eğitimi Alışkanlıklar Alışkanlık Çeşitleri Kötü Alışkanlıklarla Mücadele
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 60 |