Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİN EĞİTİMİNDE ALIŞKANLIK BİLİNCİ

Yıl 2014, Sayı: 60, 73 - 96, 31.08.2014

Öz

İnsan hayatında alışkanlığın yaşanmadığı hemen hemen hiçbir alan yok gibidir. Alışkanlığın
insan yaşamında oynadığı etkili, belirleyici ve gizli rolün eğitim açısından analiz
edilmesi öğrenci ve öğretmenlere yararlı olabilir. İnsan yaşamından alışkanlıklar çıkarıldığında
geriye çok şey kalmaz. İnsani çabalarımızı alışkanlıktan kurtaramadığımıza göre
alışkanlığı iyi anlamalı ve onunla iyi geçinmeliyiz. Sonuçta insan karakteri, duygu, düşünce
ve davranış olarak alışkanlıklardan oluşur. İnsanın toplumsal yönü de sosyal geleneğin etkisi
altındadır. İnsanın alışkanlığa olan eğilimi eğitim açısından göz ardı edilmemesi gereken
bir durumdur.
İnsanı anlama yollarından biri de onun ikinci tabiatı olarak kabul edilen alışkanlıkları
üzerinde durmayı gerektirir. Alışkanlıklar dünyasında en önemli görev eğitime düşmektedir.
Kötü alışkanlıklarla mücadelede yetkili kamu kurumlarının bir görevi ve çeşitli sivil toplum
örgütlerinin faaliyet gösterdiği bir alan olabilir. Kötü alışkanlıklar ile mücadelede din eğitimcileri
ise gönüllü-istekli üyelerdir. Din eğitimcilerinin bu mücadelede hazırlıklı ve bilinçli
olmaları gerekir. Alışkanlığın insan yaşamındaki öneminin fark edilmesi, alışkanlıkların
oluşması sırasında yapılacaklar, iyi alışkanlıkların kazanılması çeşitlendirilip sürdürülmesi,
kötü alışkanlıklarla mücadele yöntemlerinin bilinmesi din eğitimi açısından önemlidir.

Kaynakça

  • Kılıç, Y. (2012). Geçmişle gelecek arasında insan.
  • Loeserman, A.R., Verdaguer, P.(2004). Proust and the dıscourse on habıt.<http://drum. lib.umd.edu/bitstream/1903/2328/1/umi-umd-2159.pdf> 08.08.2014.
  • Macit, N. (2004). Kelam ilmi, gelenek ve tecdid. Kelam İlmi’nin Yeniden İnşasında Geleneğin Yeri, , s. 14-113.
  • MacKnight, E. T., (2006). Good habits good students. United States of America: Llumina Press, p. 19.
  • Meydan Larousse Ansiklopedisi (1992). İstanbul: Sabah Gazetesi Yayınları, 1.cilt.
  • Ravaisson, F. (1946). Alışkanlık hakkında. Ankara: MEB Yayınları, Sayı:22, ss.117-126.
  • Sekman, M. (2012). Her şey beyinde başlar. İstanbul: Alfa yayınları.
  • Tunçer, P. (2013). Değişim yönetimi sürecinde değişime direnme. http://www.pegem.
  • net/dosyalar/dokuman/138045-20131012112331-makale-16.pdf 02.07.2014.
  • Turhan, N. (2012). Akıldan kalbe yolculuk. İstanbul: Nesil yayıncılık .
  • Turhan, N., Nurmedov, S.(2014). Bağımlılık sanal veya gerçek. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Yılmaz, K. (2004). Tasavvuf meseleleri. İstanbul: Erkam Yayınları.
  • Zeydan, A. (2001). Tarih ve toplum ekseninde rabbani gelenek. Çev: Nizameddin Saltan, Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı Yayınevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Demir, Ö. (2014). DİN EĞİTİMİNDE ALIŞKANLIK BİLİNCİ. EKEV Akademi Dergisi(60), 73-96.