Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İBN KESİR VE TABERÎ’NİN MUHKEM-MÜTEŞABİH İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN MUKAYESESİ

Yıl 2014, Sayı: 60, 309 - 320, 31.08.2014

Öz

Ayetlerin muhkem ve müteşabih olmak üzere iki kısma ayrıldığını, Al-i İmran süresinin
7. ayetinde belirtilmektedir. Muhkem ayetler, açık bir şekilde kendi manasına delalet
ettiği için bunların anlamı açıkça bilinir. Müteşabih ayetler ise kendi manasına açıkça
delalet etmediği için, anlaşılmasında problemler yaşanabilmektedir. Taberî ve İbn Kesir,
tefsirlerinde muhkem ve müteşabih konusunu incelemiştir. İki müfessir de kendi bakış
açılarına göre konuyu tartışıp, konu hakkında kendi tercihlerini ifade etmiştir. Bu makalede
Taberî ve İbn Kesir’in muhkem-müteşabih konusundaki görüşleri mukayeseli olarak
incelecektir.

Kaynakça

  • el-Amidî, Seyduddin, (2005). el-İhkam fi usul’l-ahkam, Beyrut: Daru’l-Kutubi’l İlmiyye. Aydın, A. (2005). Taberî’nin Kur’an’ı yorumlama yöntemi, Ankara: Okulu Yayınları.
  • Bayar, F. (2008). Taberî’nin tefsir metolojisi, basılmamış doktora tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi
  • Cerrahoğlu, İ. (1996). Tefsir tarihi, Ankara: Fecr Yayınları.
  • Cerrahoğlu, İ. (1995). Tefsir usulü, Ankara: t.d.v.y.
  • el-Esed, Ömer, (1989). “et-Taberî el-Müfessir”, el-Munazzametu’l-İslamiyyeti, Kahire: Daru’t-Takrib.
  • Güven, M. (2010). Kur’ân’ın anlaşılmasında müteşâbihat problemi ve Te’vil, Hikmet Yurdu Dergisi, 3 (5), 291-321. el-Kâfiyeci, Muhyiddin Muhammed b. Süleyman, (1989). Kitabu’t-Teysir fi Kavaidi İlmi’t-Tefsir, çer. İsmail Cerrahoğlu, Ankara: A.Ü.İ.F.Y.
  • el-Kattan, Manna,( b.t.y.). Mebehis fi U’lumi’l-Kur’an, b.y.y.: Daru’s-Suudiyye.
  • el-Kurtubî, Ahmed b. Ebi Bekr, (2013). el-Cami’u’l-Ahkami’l-Kur’an, Beyrut: Müessesetu’r-Risale.
  • İbnu’l-Cezerî, (2005). Şerhu Tayyibeti’n-Neşr fi’l-Kıraati’l-Aşr, Beyrut: Daru’l-Kutubi’lİlmiyye. İbn Kesir, İsmail, (2008). Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azim, Beyrut: Muessetu’r-Reyyan,.
  • İbn manzur, (b.t.y.) . Lisanu’l Arab, Beyrut: Daru’l-Kutubu’l-İlmiyye.
  • Maturidî, Ebu Mansur Muhammed b. Muhammed, (2005) Te’vilatu’l-Kur’an, İstanbul: Daru’l-Mizan.
  • el-İsfahanî, Ragıb, (2005). el-Mufredat fi Ğaribi’l-Kur’an, Beyrut: Daru’l-Ma’rife. Salih, Subhî, (2007). Mebahisu fi u’lumi’l-Kur’an, Beyrut: Daru’l-İlm.
  • es-Suyuti, Celaleddin Abdurrahman, (2006). el-İtkan fi ‘Ulumi’l-Kur’an, Beyrut: Daru İbn Kesir.
  • Taberî, Muhammed b. İbn Cerir, (b.t.y.). Camiu’l-Beyan A’n Te’vili Ayi’l-Kur’an, Beyrut: Daru’l-İhya.
  • Ez-Zuhaylî, Muhammed, (1999). el-İmamu’t-Taberî, Dimeşk: Daru’l-Kalem.
  • ez-Zehebî, Muhammed Huseyn, (1976). et-Tefsir ve’l-Mufessirun, b.y.y : Daru’l-İhyai’t- Turasi’l-Arabî.
  • ez-Zerkanî, Muhammed Abdulaziz, (1990). Menahilu’l-İrfan fi ‘Ulum’l-Kur’an, Beyrut: Daru’l-İhyai’t-Turasi’l-Arabî.
  • ez-Zerkeşî, Muhammed b. Abdullah, (1988). El-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an, Beyrut: Daru’l-Kutubu’l-İlmiyye.
  • ez-Zuhaylî, Muhammed, (1999). el-İmamatu’t-Taberi, Dımeşk: Daru’Kalem.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacı Önen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Önen, H. (2014). İBN KESİR VE TABERÎ’NİN MUHKEM-MÜTEŞABİH İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN MUKAYESESİ. EKEV Akademi Dergisi(60), 309-320.