Günümüzde sanat, yeni yöntem, teknik ve araçlarla zengin anlatım olanak arayışlarını,
sanat nesnesini, formlarını farklı disiplinlerin alanlarından beslenerek gerçekleştirmektedir.
Böyle bir ortamda kendine yer arayan sanatçının, eğitimcinin araştırmalarını
bu yöne çevirme zorunluluğu kaçınılmazdır. Söz konusu gereklilikten hareketle, bu çalışmada
disiplinlerarası bir yaklaşımla müzik ve resim alanlarının birlikteliğine dayanmaktadır.
Uygulama Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde temel sanat eğitimi ders planı içinde
gerçekleştirilmiştir. Temel sanat kavramlarını öğrenme sürecinde disiplinlerarası yaklaşımı
temel alan uygulamanın, öğrencilerin tutum düzeyindeki etkisini belirlemek için
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Karabük ili İMKB Güzel Sanatlar ve Spor
Lisesi’nde Resim bölümünde öğrenim gören 10. Sınıf öğrencileri oluşturmuş ve uygulamanın
yapıldığı deney (n=7) ve kontrol (n=7) grubu seçkisiz (random) örnekleme yoluyla
seçilmiştir. Bu çalışmada kontrol gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmıştır.
Deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen müzik öğeleri destekli uygulama
(MÖDU), kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulanmıştır. 10 hafta sonunda deney ve
kontrol grubuna tutum ölçeği son testi uygulanarak veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir.
Tutum ölçeği veri analiz sonuçlarına göre, deney grubunda kontrol grubuna göre
anlamlı bir artış görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 63 |