Yapılan çalışma kapsamında aile ve öğretmen işlevselliklerinin, matematik kaygı ve korkusuyla olası ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ildeki devlet ortaokuluna devam eden 5. sınıf düzeyindeki 35 kız 49 erkek toplam 84 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, aile ve öğretmen faktörü ile matematik korkusu üzerinde anlamlı bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ailelerindeki matematik bilgisindeki eksiklikler ve matematik hakkında oluşan matematik zordur ön yargısı nedeniyle öğrencilerde matematik ile ilgili olarak bir korku ve kaygının oluştuğu, ortaokula başladıktan sonraki yıllarda ise öğretmen faktörü ile matematik korkusu arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu söylenebilir. Ayrıca öğrencilerin öğretmen tepkisinden çekindikleri için matematik sorularını çözmek için uğraş vermek istemedikleri, olumsuz değerlendirilme korkusunu yoğun hissettikleri belirlenmiştir.
Matematik Eğitimi 5.sınıf Öğrencileri Matematik Kaygısı AileÖğretmen Etkisi Öğrenci Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 85 |