Medya Okuryazarlığı kavramı Türkiye’de eğitim sistemi içerisinde iki binli yılların
başlarından itibaren tartışılmaya başlamıştır. İlköğretim okullarında Medya Okuryazarlığı
dersini vermekle yükümlü öğretmenler lisans eğitimi döneminde Medya Okuryazarlığı eğitimi
almamaktadırlar. Bu açıdan öğretmen adaylarının Medya Okuryazarlık düzeyleri ve bu
derse ilişkin görüşleri, dersin verimliliği açısından önem arz etmektedir. Bu araştırmanın
amacı “Medya Okuryazarlığı eğitimini Türkiye`de kimler verebilir, nitelikleri neler olmalıdır,
hangi seviyede ve nasıl bir kapsamla verilmelidir?” sorularına yönelik tarama modelinde
betimsel bir araştırma yaparak, öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya koymaktır.
Araştırmanın çalışma evrenini, Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde okuyan 480
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmada verilerin analizinde yüzde (%), frekans
(f), t testi, X2 kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı
dersinin gerekliliğine inandıkları ve bu dersin farklı düzeylerde de verilmesi gerektiği bulgularına
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 62 |