Bu çalışmada Hint altkıtasındaki dinî ekoller ve eğitim anlayışları incelenmiştir.
Hindistan’ın İngiliz sömürgesi olduğu dönemlerde ortaya çıkan bu ekoller Müslüman
halkın İslâmî kimliği koruma çabasının bir ürünüdür. Hint Müslümanları bu çaba doğrultusunda
bir “yeniden yapılanma” sürecine girmiş ve bu yapılanmalar eğitim-öğretim
alanına da yansımıştır. Dinî ekollerin bir kısmı geleneksel eğitimi tercih ederek medreseleri
yaşatmaya çalışmış, diğer kısmı da modern eğitim sistemini benimseyerek örgün
eğitim kurumları açmıştır. Faaliyetleriyle Hint altkıtasının eğitim-öğretim hayatına katkı
sağlayan dinî ekoller, araştırmamızda “gelenekçiler”, “yenilikçiler” ve “uzlaşmacılar”
biçiminde üç ana başlık altında ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 62 |