Şehirlerin pazarlanması, imajının oluşturulması konusu literatürde, destinasyon markalama olarak geçmektedir. Günümüzde, destinasyonların marka olması ve marka değerini koruyabilmesi için tıpkı ticari ürün ve hizmetlerde olduğu gibi markalama stratejilerinin kullanılması gerekmektedir. Destinasyonlarda bu stratejileri oluşturacak ve uygulayacak olanlar başta hükümet yetkilileri ve yerel yönetimler olmak üzere o bölgede faaliyet gösteren büyük işletmelerdir. Çalışmanın amacı destinasyon marka imajına etki eden unsurların tespiti edilerek markalama stratejilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda uygulama alanı olarak seçilen Kuşadası’nın üstün ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehdit içeren noktaları tespit edilmiş politik, ekonomik, yasal, doğal ve teknolojik yapısı ile ilgili faktörler belirlenmiştir. Böylece Kuşadası’nın tek ve güçlü bir imaja sahip bir marka kent haline getirilmesi için gerekli olan kriterlerin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Ayrıca Kuşadası’nda turizm açısından limanın etkin kullanımı ve destinasyon çevresinin kalitesi ve marka kent olmak konusunda Kuşadası limanın etkisi de incelenmiştir. Çalışmada Kuşadası liman işletmesi yöneticileri, dört ve beş yıldızlı otellerin yöneticileri, seyahat acenteleri sahipleri ve Kuşadası Ticaret Odası başkanından oluşan 6 kişi ile yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Marka Şehir Destinasyon Markalaması Marka İmajı Destinasyon Pazarlama Liman.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 66 |