Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SANAT EĞİTİMİ SÜREÇ VE KURAMLARI

Yıl 2016, Sayı: 65, 343 - 356, 25.02.2016

Öz

Sanat bir öğrenme yolu ve yöntemidir. Ruhsal ve etik bir eğitimdir. Sanat özgür düşünce ve karar verme yeteneği geliştirir. Sanat eğitimini gerekli kılan etkenlerin başında toplumsal nedenler gelir. Bir bütün olan toplumu sanat korur ve aksayan yönlerine karşı çıkar. Günümüzde sanat eğitimini gerekli kılan en önemli neden, sanayi toplumlarının insanı mekanik bir ortama yönlendirilmesi ve duygusal değerlerden uzaklaştırılmasıdır. Batıda “Sanat Eğitimi Hareketi” içinde iki yaklaşım bulunmaktadır. Sanat yoluyla eğitim ve sanat için eğitim. Özgür düşünceye açık bireylerden oluşan iletişime ve duyarlılıkların gelişmesine bu denli etkisi olan sanat eğitiminin varlığı ve gerekliliği yadsınamaz. Bireye küçük yaşlardan başlayarak verilen sanat eğitimi, eğitim politikaları ve çağdaş ihtiyaçlar gereği çağdaş yöntemlerle öğreten sanat eğitimcilerinin önemini ortaya çıkarmaktadır.

Kaynakça

  • Armağan, İ. (1992). Sanat, toplum, bilim. İzmir: İleri Kitabevi.
  • Aytaç, K. (1981). Çağdaş eğitim akımları. Ankara: AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1987). Eğitime giriş, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Budak, M. (1991). Toplum bilincinde güzel sanatlar. Sanat Çevresi, S. 39.
  • Doğan, M. H. (1975). 100 soruda estetik. İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • Erzen, J. (1991). Prometus’un Ateşi” ülke kalkınmasında sanatın yeri. 3. Ulusal Sanat Sempozyumu, İstanbul:
  • Etike, S. (1985). Gençliğin sanat eğitimine kimi değinmeler. Hacettepe Üniversitesi, Sanat ve Gençlik Sempozyumu, Ankara. 5. İstanbul, Sanat Bayramı, MSÜ., İstanbul:
  • (1994, 7 Ağustos) “Sanatın Öncülüğü ve Sanat Eğitimi”, Cumhuriyet Gazetesi, (1997, 16 Aralık) “Eğitim Sanatın Gücünden Yararlanmadıkça”, Cumhuriyet Gazetesi
  • Gençaydın, Z. (1987). Resim-iş eğitiminin amaç ve ilkeleri, güzel sanatlar eğitimi. (Ed. Özer, B.), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Gençaydın, Z. (1990). Sanat eğitiminin düşünsel temelleri ortaöğretim kurumlarında resim- iş öğretimi ve sorunları. Ankara: Şafak Matbaacılık.
  • Gençaydın, Z. (1993). Sanat eğitimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, resimiş lisans tamamlama programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın.
  • Gençaydın, Z. (Eylül 1997). Türkiye’de plastik sanatların sorunları. Sanat, Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, s. 32, Ankara: Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği Yayınevi.
  • Gökbulut, N. (Haziran 1997). Sanat eğitimi programları. Sanat Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, s. 31, Ankara: Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği Yayınevi.
  • Hauser, A. (1984). Sanatın toplumsal tarihi. (Çev. Gölönü, Y.), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • İpşiroğlu, N. (1993). Türk eğitim sisteminde yaratıcılık, yaratıcılık ve eğitim. Ankara: Şafak Matbaacılık.
  • İpşiroğlu, N. (1995). Resimde müziğin etkisi, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • İpşiroğlu, N. (1998). Sanattan güncel yaşama, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Armağan, İ. (1992). Sanat, toplum, bilim. İzmir: İleri Kitabevi.
  • Aytaç, K. (1981). Çağdaş eğitim akımları. Ankara: AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1987). Eğitime giriş, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Budak, M. (1991). Toplum bilincinde güzel sanatlar. Sanat Çevresi, S. 39.
  • Doğan, M. H. (1975). 100 soruda estetik. İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • Erzen, J. (1991). Prometus’un Ateşi” ülke kalkınmasında sanatın yeri. 3. Ulusal Sanat Sempozyumu, İstanbul:
  • Etike, S. (1985). Gençliğin sanat eğitimine kimi değinmeler. Hacettepe Üniversitesi, Sanat ve Gençlik Sempozyumu, Ankara. 5. İstanbul, Sanat Bayramı, MSÜ., İstanbul:
  • (1994, 7 Ağustos) “Sanatın Öncülüğü ve Sanat Eğitimi”, Cumhuriyet Gazetesi, (1997, 16 Aralık) “Eğitim Sanatın Gücünden Yararlanmadıkça”, Cumhuriyet Gazetesi
  • Gençaydın, Z. (1987). Resim-iş eğitiminin amaç ve ilkeleri, güzel sanatlar eğitimi. (Ed. Özer, B.), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Gençaydın, Z. (1990). Sanat eğitiminin düşünsel temelleri ortaöğretim kurumlarında resim- iş öğretimi ve sorunları. Ankara: Şafak Matbaacılık.
  • Gençaydın, Z. (1993). Sanat eğitimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, resimiş lisans tamamlama programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın.
  • Gençaydın, Z. (Eylül 1997). Türkiye’de plastik sanatların sorunları. Sanat, Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, s. 32, Ankara: Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği Yayınevi.
  • Gökbulut, N. (Haziran 1997). Sanat eğitimi programları. Sanat Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, s. 31, Ankara: Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği Yayınevi.
  • Hauser, A. (1984). Sanatın toplumsal tarihi. (Çev. Gölönü, Y.), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • İpşiroğlu, N. (1993). Türk eğitim sisteminde yaratıcılık, yaratıcılık ve eğitim. Ankara: Şafak Matbaacılık.
  • İpşiroğlu, N. (1995). Resimde müziğin etkisi, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • İpşiroğlu, N. (1998). Sanattan güncel yaşama, İstanbul: Pan Yayıncılık.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Köksal Bilirdönmez Bu kişi benim

Necmettin Karabulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Bilirdönmez, K., & Karabulut, N. (2016). SANAT EĞİTİMİ SÜREÇ VE KURAMLARI. EKEV Akademi Dergisi(65), 343-356.