Mevcut araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığının sayıları milyonu bulan mülteci öğrencilerin eğitimine yönelik eğitim politikasını eğitimcilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmek, mülteci öğrencilerin eğitimi sürecinde yaşanan sorunları ve bu soruların çözümüne yönelik öneriler sunabilmektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir ilde değişik eğitim kurumlarında görevli ve lisansüstü eğitime devam eden yirmi üç eğitimci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada mülteci öğrencisi bulunan çeşitli eğitim kademelerinde görev yapan katılımcıların yer almasına özen gösterilmiştir. Araştırmanın sonuç ve önerileri; araştırmaya katılan eğitimciler, Milli Eğitim Bakanlığınca mülteci çocuklara yönelik verilen eğitimi insancıl bulmakla beraber, birçok eksikliğinin olduğunu da dile getirmektedirler. Katılımcılara göre, MEB’in mülteci çocuklara yönelik belirgin bir eğitim politikası mevcut değildir. Süreç içerisinde ve süreç devam ederken eksiklikler, sorunlar çıktıkça o problemlere özgü, anlık çözümler üretilmeye çalışılmaktadır. Aradan geçen yedi sekiz yıla rağmen Bakanlığın hala belirgin bir politikaya sahip olmadığı kanaatindedirler. Araştırmaya katılan eğitimciler, mülteci öğrenciler arasında çeteleşmeye doğru bir yönelim olduğuna dikkat çekmektedirler. Bakanlığın mülteci öğrencilerin gelecekleri ile ilgili bir yol haritası belirlemesi gerekmektedir. Ayrıca eğitimciler tarafından, okullarda seviye sınıfları uygulamasına geçilmesi ve bu çocuklara yönelik takviye kurslarının düzenlenmesi gerektiği de önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 81 |