Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Sayı: 92, 252 - 262, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1145872

Öz

Kaynakça

  • Barrett, T. (2017). Fotoğrafı Eleştirmek (Çev. Y. Harcanoğlu). Hayalperest Yayınevi.
  • Barrett, T. (2015). Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri (Çev. E. Ermert). Hayalperest Yayınevi.
  • Barthes, R. (1996). Camera Lucıda Fotoğraf Üzerine Düşünceler (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayın.
  • Barthes, R. (1999). Yazı ve Yorum (Çev. T. Yücel). Metis Yayınları.
  • Clarke, G. (2017). Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf (Çev. M. M. Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Eco,U.(1992).Açık Yapıt (Çev. Y. Şahan). Kabalcı Yayınları.
  • Ergüven, M. (2006). Aydınlıkta Görmek. Agora Kitaplığı.
  • Fıscher, E. (1990). Sanatın Gerekliliği (Çev. C. Çapan). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard (Çev. E. Hoşsucu). Ayrıntı Yayınları.
  • Gardner. M. ve Wolfe, A. (2002). Doğada Gezi ve Macera Fotoğrafçıları için Uygulama Rehberi Fotoğrafçılık (Çev. N. Sipahi). Homer Kitabevi.
  • Lewis, E. (2018). İzmler fotoğrafı Anlamak. (Çev. Meltem Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Kaplan, N. (2017) Kültürel Hegemonyanın Kıskacında Yeni İnsan: Bir Kültür Eleştirisi Olarak Ken Loach Sineması.Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(1), 369. http://www.jocress.com/Makaleler/498550056_7-1-21_kaplan.pdf
  • Kaplan, N.ve Kaplan, A. B. (2020). Yeni İletişim Teknolojileri Ve Yapay Zekâ Uygulamaları Bağlamında İhtiyaç Olgusunun Değişimi Ve Toplumsal Dönüşüm, Sosyal Bilimler Dergisi,7(46),183. Web:https://sobider.com/files/sobider_makaleler/44e48c3b-c582-4052-93c3-022ac108fb3c.pdf
  • Konyalı, V. (2009). Fotoğraf Akımları-Yüksek Sanat Dönemi (Hıgh-Art)1850-1870. https://vedatkonyali.wordpress.com/2009/10/21/high-art-yuksek-sanat-donemi-1850-1870/
  • Rothko, M. (2009). Sanatçının Gerçekliği Sanat Felsefesi (Çev. E. B. Alpay). Hayalperest Yayınevi.
  • Saltz, J. (2021). Nasıl Sanatçı Olunur (Çev. H. Orgun). Hayal Perest Yayınları
  • Silverman, K. (2019). Fotoğrafın Tarihi ya da Analoji Mucizesi (Çev. M. M. Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları.
  • Yacavone, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği (Çev. S. Atay ve M. Tumen). Hayalperest Yayınevi.

A Revıew Regardıng Susan Sontag’s Book Tıtled “On Photography”

Yıl 2022, Sayı: 92, 252 - 262, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1145872

Öz

Without American literature, it is impossible to figure out Susan Sontag who reflected modern American thought by producing works in a lot of various fields such as in photography, cinema, and textual criticism. Susan Sontag, who was an unquestionable ‘signature’ in the written part of the intellectual world, did not hesitate to indicate properly the characteristics of the society she experienced in. She was a young woman who was in the front line of the anti Vietnam protests and also became a model in the 80s’ magazines. In addition, she was brought to agenda with her cancer disease. In contrast to this, she proved her creativity in all branches of art by working in all from theatre to cinema. Susan Sontag questioned about technological development of photograph and whether photograph was art in her book titled “On Photography” and mentioned the place of photograph in the society of the USA. Susan Sontag presented this book, prepared in Turkish by Reha Akcakaya, to readers in six chapters. The purpose of the study is to explain whether photograph in Susan Sontag’s book titled “On Photography” is one of the fields of art. At the end of the study, it was determined that painting gained independence with the technological development of photography and progressed towards modernist approaches. In the study, the six chapters of the book titled “On Photography” became the main subject. Each chapter was examined in itself, supported by the views of other thinkers. The limits of there search were determined as the book titled “On Photography”. Qualitative data analysis was conducted since the method in the research was qualitative descriptive research. A literature review was also conducted in the research. As a result,it has been that the book focuses on the meaning of photography, as well as examining the relationship of photography with different branches of art.

Kaynakça

  • Barrett, T. (2017). Fotoğrafı Eleştirmek (Çev. Y. Harcanoğlu). Hayalperest Yayınevi.
  • Barrett, T. (2015). Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri (Çev. E. Ermert). Hayalperest Yayınevi.
  • Barthes, R. (1996). Camera Lucıda Fotoğraf Üzerine Düşünceler (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayın.
  • Barthes, R. (1999). Yazı ve Yorum (Çev. T. Yücel). Metis Yayınları.
  • Clarke, G. (2017). Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf (Çev. M. M. Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Eco,U.(1992).Açık Yapıt (Çev. Y. Şahan). Kabalcı Yayınları.
  • Ergüven, M. (2006). Aydınlıkta Görmek. Agora Kitaplığı.
  • Fıscher, E. (1990). Sanatın Gerekliliği (Çev. C. Çapan). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard (Çev. E. Hoşsucu). Ayrıntı Yayınları.
  • Gardner. M. ve Wolfe, A. (2002). Doğada Gezi ve Macera Fotoğrafçıları için Uygulama Rehberi Fotoğrafçılık (Çev. N. Sipahi). Homer Kitabevi.
  • Lewis, E. (2018). İzmler fotoğrafı Anlamak. (Çev. Meltem Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Kaplan, N. (2017) Kültürel Hegemonyanın Kıskacında Yeni İnsan: Bir Kültür Eleştirisi Olarak Ken Loach Sineması.Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(1), 369. http://www.jocress.com/Makaleler/498550056_7-1-21_kaplan.pdf
  • Kaplan, N.ve Kaplan, A. B. (2020). Yeni İletişim Teknolojileri Ve Yapay Zekâ Uygulamaları Bağlamında İhtiyaç Olgusunun Değişimi Ve Toplumsal Dönüşüm, Sosyal Bilimler Dergisi,7(46),183. Web:https://sobider.com/files/sobider_makaleler/44e48c3b-c582-4052-93c3-022ac108fb3c.pdf
  • Konyalı, V. (2009). Fotoğraf Akımları-Yüksek Sanat Dönemi (Hıgh-Art)1850-1870. https://vedatkonyali.wordpress.com/2009/10/21/high-art-yuksek-sanat-donemi-1850-1870/
  • Rothko, M. (2009). Sanatçının Gerçekliği Sanat Felsefesi (Çev. E. B. Alpay). Hayalperest Yayınevi.
  • Saltz, J. (2021). Nasıl Sanatçı Olunur (Çev. H. Orgun). Hayal Perest Yayınları
  • Silverman, K. (2019). Fotoğrafın Tarihi ya da Analoji Mucizesi (Çev. M. M. Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları.
  • Yacavone, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği (Çev. S. Atay ve M. Tumen). Hayalperest Yayınevi.

SUSAN SONTAG’IN “FOTOĞRAF ÜZERİNE” ADLI KİTABI HAKKINDA BİR İNCELEME

Yıl 2022, Sayı: 92, 252 - 262, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1145872

Öz

Modern Amerikan düşüncesini, fotoğrafçılık, sinema ve yazın eleştirisi gibi çok çeşitli alanlarda ürünler vererek yansıtan Susan Sontag’ı Amerikan edebiyatı dışında düşünmek olanaksızdır. Entelektüel dünyanın yazıya dökülmüş kısmında tartışılmaz bir ‘imza’ olan Susan Sontag, yaşadığı toplumun özelliklerini uygun biçimde vitrine çıkarmaktan kaçınmamıştır. Anti-Vietnam gösterilerinde ön safhalarda yer alan bir genç kadın olmuş, 80’lerin magazin dergilerinde modellik yapmış ve kanser hastalığına yakalanması ile gündeme gelmiştir. Buna rağmen, tiyatrodan sinemaya her sanat dalına el atmış hepsinde de yaratıcılığını kanıtlamıştır. Susan Sontag “Fotoğraf Üzerine” adlı kitabında, fotoğrafın teknolojik gelişimi ile fotoğrafın bir sanat olup olmadığı sorgulamasını yapmış, Amerikan toplumunda fotoğrafın yerinin neresi olduğuna değinmiştir. Türkçesini Reha Akçakaya’nın hazırladığı bu kitabı Susan Sontag altı bölüm halinde okuyucuya sunmuştur. Bu araştırmanın amacı, Susan Sontag’ın “Fotoğraf Üzerine” adlı kitabında fotoğrafın diğer sanat dallarından biri olup olmadığının ortaya konulmasıdır. Çalışmanın sonunda, fotoğrafın teknolojik açıdan gelişmesi ile resmin bağımsızlığını kazandığı ve modernist yaklaşımlara doğru ilerlediği görüşü tespit edilmiştir. Araştırmada “Fotoğraf Üzerine” adlı kitapta bulunan altı bölüm incelemenin ana konusu olmuştur. Her bölüm kendi içinde diğer düşünürlerin görüşleri ile desteklenerek irdelenmiştir. Araştırmanın sınırlılıkları, “Fotoğraf Üzerine” adlı kitap olarak tespit edilmiştir. Araştırmadaki yöntem, betimsel araştırma niteliğinde olduğundan tarama modelli araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada literatür taraması yapılmıştır. Sonuç olarak kitapta, fotoğrafın değişik sanat dalları ile ilişkisinin irdelenmesinin yanı sıra fotoğrafın anlamı üzerinde durulduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Barrett, T. (2017). Fotoğrafı Eleştirmek (Çev. Y. Harcanoğlu). Hayalperest Yayınevi.
  • Barrett, T. (2015). Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri (Çev. E. Ermert). Hayalperest Yayınevi.
  • Barthes, R. (1996). Camera Lucıda Fotoğraf Üzerine Düşünceler (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayın.
  • Barthes, R. (1999). Yazı ve Yorum (Çev. T. Yücel). Metis Yayınları.
  • Clarke, G. (2017). Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf (Çev. M. M. Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Eco,U.(1992).Açık Yapıt (Çev. Y. Şahan). Kabalcı Yayınları.
  • Ergüven, M. (2006). Aydınlıkta Görmek. Agora Kitaplığı.
  • Fıscher, E. (1990). Sanatın Gerekliliği (Çev. C. Çapan). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard (Çev. E. Hoşsucu). Ayrıntı Yayınları.
  • Gardner. M. ve Wolfe, A. (2002). Doğada Gezi ve Macera Fotoğrafçıları için Uygulama Rehberi Fotoğrafçılık (Çev. N. Sipahi). Homer Kitabevi.
  • Lewis, E. (2018). İzmler fotoğrafı Anlamak. (Çev. Meltem Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Kaplan, N. (2017) Kültürel Hegemonyanın Kıskacında Yeni İnsan: Bir Kültür Eleştirisi Olarak Ken Loach Sineması.Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(1), 369. http://www.jocress.com/Makaleler/498550056_7-1-21_kaplan.pdf
  • Kaplan, N.ve Kaplan, A. B. (2020). Yeni İletişim Teknolojileri Ve Yapay Zekâ Uygulamaları Bağlamında İhtiyaç Olgusunun Değişimi Ve Toplumsal Dönüşüm, Sosyal Bilimler Dergisi,7(46),183. Web:https://sobider.com/files/sobider_makaleler/44e48c3b-c582-4052-93c3-022ac108fb3c.pdf
  • Konyalı, V. (2009). Fotoğraf Akımları-Yüksek Sanat Dönemi (Hıgh-Art)1850-1870. https://vedatkonyali.wordpress.com/2009/10/21/high-art-yuksek-sanat-donemi-1850-1870/
  • Rothko, M. (2009). Sanatçının Gerçekliği Sanat Felsefesi (Çev. E. B. Alpay). Hayalperest Yayınevi.
  • Saltz, J. (2021). Nasıl Sanatçı Olunur (Çev. H. Orgun). Hayal Perest Yayınları
  • Silverman, K. (2019). Fotoğrafın Tarihi ya da Analoji Mucizesi (Çev. M. M. Aydemir). Hayalperest Yayınevi.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları.
  • Yacavone, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği (Çev. S. Atay ve M. Tumen). Hayalperest Yayınevi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serpil Yayman Ataseven 0000-0002-8966-9119

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 92

Kaynak Göster

APA Yayman Ataseven, S. (2022). SUSAN SONTAG’IN “FOTOĞRAF ÜZERİNE” ADLI KİTABI HAKKINDA BİR İNCELEME. EKEV Akademi Dergisi(92), 252-262. https://doi.org/10.17753/sosekev.1145872