Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Sayı: 92, 46 - 67, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1185601

Öz

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş., & Bolat, M. (2022). Müzik eğitimi alan lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 23(1), 1349-1401. https://doi.org/10.29299/kefad.890747
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Tez No. 662170) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Alaca, E., & Yılmaz, B. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ve bilgi toplumuna dönüşüm: Türkiye’de durum. Türk Kütüphaneciliği, 30(3), 507-523. https://dergipark.org.tr/en/pub/tk/issue/48653/618601
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6746/90705
  • Aydoğmuş, M., & Karadağ, Y. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) yeterlikleri: Ondokuz mayıs üniversitesi örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 686-705. https://doi.org/10.17860/mersinefd.715457
  • Aytaş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi (Tez No. 613151) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bakırcı, H., & Günbatar, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59420/853400
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık kemal üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. https://doi.org/10.19126/suje.38758
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Dergisi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 2536- 5339. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Bennett, K. W. (2010). A case study of perceptions of students, teachers and administrators on distance learning and music education in Newfoundland and Labrador: A constructivist perspective [Unpublished master’s thesis, Momerial Universty]. Canada.
  • Bölükoğlu, H. İ. (2002). Bilgi çağında eğitim fakültelerinde resim iş eğitiminin genel bir değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3). 247-259. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6764/91010
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (26. baskı.). Vadi Grup Basım A.Ş.
  • Byanjankar, S., & Bhaskar, P. K. (2020). ICT approach to musıc educatıon: a study of ıct ın musıc educatıon ın Kathmandu Valley. LBEF Research Journal of Science, Technology and management, 2(4), 17-27. https://www.academia.edu/44466871
  • Canbay, A., & Nacakcı, Z. (2011). Mektupla keman öğretim uygulamasına yönelik içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 134-152. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19394/205989
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Demiray, E. (2013). Uzaktan eğitim ve kadın eğitiminde uzaktan eğitimin önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2146-9199. https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/21101/227243
  • Düzgün, S., & Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787874
  • Dwivedi, S. K., & Gupta, N. (2017). Challenges in distance education: An overwiew. In Dwivedi, G. K, & S. (Eds.), Distance education and ıct (pp.1-13). Tridev. https://www.academia.edu/37616725
  • Eryılmaz, S. (2018). Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerinin belirlenmesi: Gazi üniversitesi, turizm fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(65), 37-49. https://doi.org/10.17755/esosder.310987
  • Erzen, E., & Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: uygulamadaki sorunlar. EKEV Akademi Dergisi, (84), 229-248. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/71841/1154770
  • Fu, J. (2013). Complexity of ICT in education: A critical literature review and its implications. International Journal of education and Development using ICT, 9(1), 112-125. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1182651.pdf
  • George, D. ve Mallery, P. (2010). Adım adım Windows için SPSS: basit bir kılavuz ve referans, 17.0 güncellemesi (10. baskı). Allyn ve Bacon.
  • Girginer, N. (2001). Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi (Tez No. 101568) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Günbatar, M. S. (2014). Bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 121-135. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59467/854520
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı (Tez No. 353100) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Haznedar, Ö. (2012). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve eöğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 317659) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hubackova, S. ve Ruzickova, M. (2015). ICT in lifelong education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(186) , 522-525. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.176
  • Ibidun, R. O. (2010). Enhancıng qualıtatıve musıc educatıon ın nıgerıa through ınformatıon and communıcatıon technology (ICT). Multidisciplinary Journal of Research and Development, 15(1), 56-60. https://globalacademicgroup.com/
  • Işıkgöz, E. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman üniversitesi örneği. Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 57-72. https://dergipark.org.tr/en/pub/buyasambid/issue/29815/320683
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılarak değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(21), 211-228. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244 Kern, K.(Ed.) (2021). Dıstance teachıng of musıc art wıth the help of ıct. studies. https://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/4295/3783.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi 17(1), 258-271. https://doi.org/10.12984/eed.01675
  • Kulkarni, U. K. (2015). Role of ICT in enhancing the quality of higher education in india. In Angadi, G. R. (Ed), Information and communication technology in education (pp. 59-66). A. P. H. Publishing Corporation.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787959
  • Mohite, S. H. (2020). An effectual utilization of ıct gears in teaching learning process in educational and training centers. Alochna Chakra Journal, 9(5). https://www.academia.edu/44646925.
  • Murat, A., & Erten, H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri öğrenme- öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 61-71. https://doi.org/10.18069/firatsbed.388068
  • Orhan, U. G. & Öztosun Çaydere, Ö. (2021). Türkiye'de uzaktan eğitimde müzik alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 6(1), 101-117. https://doi.org/10.31811/ojomus.933928
  • Ruippo, M. (2021, August 22). Music education online. http://ruippo.fi/lisensiaatintyo/downloads- 2/downloads-14/files/musiceducationonline.pdf.
  • Sağer, T., Arda, E., & Şallıel, O. (2014). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(9), 69-79. https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/8728/108995
  • Sandu, A. S. (2021). Information and communication technologies adopted for musical education. Învăţământ, Cercetare, Creaţie, 7(1), 475-484. https://icc-online.arte-ct.ro/vol_07/50.pdf
  • Shoemaker, K., & Stam, GV. (2010, April). e-piano, case of Music Education via e-learning in Rurall. Paper prosented at the Web Science Conference, USA. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/53917774/
  • Singh, B. P. (2017). Distance education: the prime mover of inclusive education. In Dwivedi, K. G., & S. (Eds.), Distance education and ıct (pp. 89-96). Tridev.
  • Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177- 197. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17396/181802
  • Topaloğlu, S. (2008). Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutumları: Adapazarı örneği. (Tez No. 228733) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türküresin, H. E. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamaların öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Uysal, G. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Tez No. 396620) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yakar, L., & Yakar, Z. Y. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21. https://doi.org/10.17860/mersinefd.781097
  • Yenilmez, K., Balbağ, M. Z., & Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107. https://doi.org/10.17556/erziefd.305902
  • Yirci, R., & Aydoğar, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 2175-2203. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-05-18-13
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.
  • Zafari, N. M. K. (Ed.) (2019). Education in 21st Century. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3399790.
  • Zsuzsa, B., Főiskola, K., & Kar, T. F. (2013, October). The use of ICT in conservatory education. Paper Precented at the 2nd Interdisciplinary Doctoral Conference, Hungary. https://conferencealerts.com/show-event?id=247460

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE (BİT) VE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2022, Sayı: 92, 46 - 67, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1185601

Öz

Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının BİT’e ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma modellerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Türkiye’nin yedi farklı bölgesinden 20 üniversitenin müzik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 228 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları “BİT Tutum Ölçeği” ve “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği”dir. Verilerin analizinde parametrik testler kullanılmış olup; betimsel, ilişkisel ve karşılaştırmaya yönelik istatistiklerden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda; katılımcıların uzaktan eğitime yönelik tutumlarının olumlu yönde ve orta düzeye yakın olduğu; BİT’e yönelik tutumlarının ise olumlu olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların uzaktan eğitime yönelik tutumlarının yaş grubu ve bilgisayar sahibi olma durumuna göre anlamlı şekilde farklılaştığı; BİT’e yönelik tutumlarının ise cinsiyet, bilgisayara sahip olma ve lisans düzeyine göre anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırmada, uzaktan eğitime yönelik tutum ve BİT’e yönelik tutum arasında pozitif yönlü çok düşük seviyede bir ilişki olduğu tespit edilirken; BİT’e yönelik tutum düzeyindeki artışın uzaktan eğitime yönelik tutum düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı bir düzeyde artışa neden olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonunda eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği lisans programı müfredatına uzaktan eğitim pedagojisine ve BİT’e yönelik derslerin eklenmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş., & Bolat, M. (2022). Müzik eğitimi alan lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 23(1), 1349-1401. https://doi.org/10.29299/kefad.890747
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Tez No. 662170) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Alaca, E., & Yılmaz, B. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ve bilgi toplumuna dönüşüm: Türkiye’de durum. Türk Kütüphaneciliği, 30(3), 507-523. https://dergipark.org.tr/en/pub/tk/issue/48653/618601
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6746/90705
  • Aydoğmuş, M., & Karadağ, Y. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) yeterlikleri: Ondokuz mayıs üniversitesi örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 686-705. https://doi.org/10.17860/mersinefd.715457
  • Aytaş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi (Tez No. 613151) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bakırcı, H., & Günbatar, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59420/853400
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık kemal üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. https://doi.org/10.19126/suje.38758
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Dergisi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 2536- 5339. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Bennett, K. W. (2010). A case study of perceptions of students, teachers and administrators on distance learning and music education in Newfoundland and Labrador: A constructivist perspective [Unpublished master’s thesis, Momerial Universty]. Canada.
  • Bölükoğlu, H. İ. (2002). Bilgi çağında eğitim fakültelerinde resim iş eğitiminin genel bir değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3). 247-259. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6764/91010
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (26. baskı.). Vadi Grup Basım A.Ş.
  • Byanjankar, S., & Bhaskar, P. K. (2020). ICT approach to musıc educatıon: a study of ıct ın musıc educatıon ın Kathmandu Valley. LBEF Research Journal of Science, Technology and management, 2(4), 17-27. https://www.academia.edu/44466871
  • Canbay, A., & Nacakcı, Z. (2011). Mektupla keman öğretim uygulamasına yönelik içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 134-152. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19394/205989
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Demiray, E. (2013). Uzaktan eğitim ve kadın eğitiminde uzaktan eğitimin önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2146-9199. https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/21101/227243
  • Düzgün, S., & Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787874
  • Dwivedi, S. K., & Gupta, N. (2017). Challenges in distance education: An overwiew. In Dwivedi, G. K, & S. (Eds.), Distance education and ıct (pp.1-13). Tridev. https://www.academia.edu/37616725
  • Eryılmaz, S. (2018). Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerinin belirlenmesi: Gazi üniversitesi, turizm fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(65), 37-49. https://doi.org/10.17755/esosder.310987
  • Erzen, E., & Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: uygulamadaki sorunlar. EKEV Akademi Dergisi, (84), 229-248. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/71841/1154770
  • Fu, J. (2013). Complexity of ICT in education: A critical literature review and its implications. International Journal of education and Development using ICT, 9(1), 112-125. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1182651.pdf
  • George, D. ve Mallery, P. (2010). Adım adım Windows için SPSS: basit bir kılavuz ve referans, 17.0 güncellemesi (10. baskı). Allyn ve Bacon.
  • Girginer, N. (2001). Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi (Tez No. 101568) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Günbatar, M. S. (2014). Bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 121-135. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59467/854520
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı (Tez No. 353100) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Haznedar, Ö. (2012). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve eöğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 317659) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hubackova, S. ve Ruzickova, M. (2015). ICT in lifelong education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(186) , 522-525. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.176
  • Ibidun, R. O. (2010). Enhancıng qualıtatıve musıc educatıon ın nıgerıa through ınformatıon and communıcatıon technology (ICT). Multidisciplinary Journal of Research and Development, 15(1), 56-60. https://globalacademicgroup.com/
  • Işıkgöz, E. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman üniversitesi örneği. Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 57-72. https://dergipark.org.tr/en/pub/buyasambid/issue/29815/320683
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılarak değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(21), 211-228. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244 Kern, K.(Ed.) (2021). Dıstance teachıng of musıc art wıth the help of ıct. studies. https://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/4295/3783.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi 17(1), 258-271. https://doi.org/10.12984/eed.01675
  • Kulkarni, U. K. (2015). Role of ICT in enhancing the quality of higher education in india. In Angadi, G. R. (Ed), Information and communication technology in education (pp. 59-66). A. P. H. Publishing Corporation.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787959
  • Mohite, S. H. (2020). An effectual utilization of ıct gears in teaching learning process in educational and training centers. Alochna Chakra Journal, 9(5). https://www.academia.edu/44646925.
  • Murat, A., & Erten, H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri öğrenme- öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 61-71. https://doi.org/10.18069/firatsbed.388068
  • Orhan, U. G. & Öztosun Çaydere, Ö. (2021). Türkiye'de uzaktan eğitimde müzik alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 6(1), 101-117. https://doi.org/10.31811/ojomus.933928
  • Ruippo, M. (2021, August 22). Music education online. http://ruippo.fi/lisensiaatintyo/downloads- 2/downloads-14/files/musiceducationonline.pdf.
  • Sağer, T., Arda, E., & Şallıel, O. (2014). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(9), 69-79. https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/8728/108995
  • Sandu, A. S. (2021). Information and communication technologies adopted for musical education. Învăţământ, Cercetare, Creaţie, 7(1), 475-484. https://icc-online.arte-ct.ro/vol_07/50.pdf
  • Shoemaker, K., & Stam, GV. (2010, April). e-piano, case of Music Education via e-learning in Rurall. Paper prosented at the Web Science Conference, USA. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/53917774/
  • Singh, B. P. (2017). Distance education: the prime mover of inclusive education. In Dwivedi, K. G., & S. (Eds.), Distance education and ıct (pp. 89-96). Tridev.
  • Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177- 197. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17396/181802
  • Topaloğlu, S. (2008). Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutumları: Adapazarı örneği. (Tez No. 228733) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türküresin, H. E. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamaların öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Uysal, G. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Tez No. 396620) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yakar, L., & Yakar, Z. Y. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21. https://doi.org/10.17860/mersinefd.781097
  • Yenilmez, K., Balbağ, M. Z., & Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107. https://doi.org/10.17556/erziefd.305902
  • Yirci, R., & Aydoğar, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 2175-2203. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-05-18-13
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.
  • Zafari, N. M. K. (Ed.) (2019). Education in 21st Century. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3399790.
  • Zsuzsa, B., Főiskola, K., & Kar, T. F. (2013, October). The use of ICT in conservatory education. Paper Precented at the 2nd Interdisciplinary Doctoral Conference, Hungary. https://conferencealerts.com/show-event?id=247460

Investigation of Music Teacher Candidates' Attitudes Towards Information and Communication Technologies (ICT) and Distance Education

Yıl 2022, Sayı: 92, 46 - 67, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1185601

Öz

In this study, it was aimed to examine the attitudes of music teacher candidates towards ICT and distance education. Survey model, one of the quantitative research models, was used in the study. The sample of the research consists of 228 teacher candidates studying in music teaching undergraduate programs of 20 universities from seven different regions of Turkey in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Data collection tools of the research are “ICT Attitude Scale” and “Attitude Scale Towards Distance Education”. The analysis of the data was carried out with parametric tests, and descriptive, relational and comparative statistics were used. In line with the findings obtained; It was determined that the attitudes of the participants towards distance education were positive and close to the medium level, while their attitudes towards ICT were positive. It was determined that the attitudes of the participants towards distance education differed significantly according to their age group and computer ownership. In addition, it was determined that the attitudes of the participants towards ICT differed significantly according to gender, computer ownership and undergraduate level. In the study, it was determined that there is a very low-level positive relationship between attitudes towards distance education and attitude towards ICT. In addition, it was determined that the increase in the level of attitude towards ICT caused a statistically significant increase in the level of attitude towards distance education. At the end of the study, it was suggested to add courses related to distance education pedagogy and ICT to the curriculum of the music teaching undergraduate program of education faculties.

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş., & Bolat, M. (2022). Müzik eğitimi alan lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 23(1), 1349-1401. https://doi.org/10.29299/kefad.890747
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Tez No. 662170) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Alaca, E., & Yılmaz, B. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ve bilgi toplumuna dönüşüm: Türkiye’de durum. Türk Kütüphaneciliği, 30(3), 507-523. https://dergipark.org.tr/en/pub/tk/issue/48653/618601
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6746/90705
  • Aydoğmuş, M., & Karadağ, Y. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) yeterlikleri: Ondokuz mayıs üniversitesi örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 686-705. https://doi.org/10.17860/mersinefd.715457
  • Aytaş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi (Tez No. 613151) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bakırcı, H., & Günbatar, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 543-563. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59420/853400
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık kemal üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. https://doi.org/10.19126/suje.38758
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Dergisi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 2536- 5339. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Bennett, K. W. (2010). A case study of perceptions of students, teachers and administrators on distance learning and music education in Newfoundland and Labrador: A constructivist perspective [Unpublished master’s thesis, Momerial Universty]. Canada.
  • Bölükoğlu, H. İ. (2002). Bilgi çağında eğitim fakültelerinde resim iş eğitiminin genel bir değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3). 247-259. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6764/91010
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (26. baskı.). Vadi Grup Basım A.Ş.
  • Byanjankar, S., & Bhaskar, P. K. (2020). ICT approach to musıc educatıon: a study of ıct ın musıc educatıon ın Kathmandu Valley. LBEF Research Journal of Science, Technology and management, 2(4), 17-27. https://www.academia.edu/44466871
  • Canbay, A., & Nacakcı, Z. (2011). Mektupla keman öğretim uygulamasına yönelik içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 134-152. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19394/205989
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Demiray, E. (2013). Uzaktan eğitim ve kadın eğitiminde uzaktan eğitimin önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2146-9199. https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/21101/227243
  • Düzgün, S., & Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787874
  • Dwivedi, S. K., & Gupta, N. (2017). Challenges in distance education: An overwiew. In Dwivedi, G. K, & S. (Eds.), Distance education and ıct (pp.1-13). Tridev. https://www.academia.edu/37616725
  • Eryılmaz, S. (2018). Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerinin belirlenmesi: Gazi üniversitesi, turizm fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(65), 37-49. https://doi.org/10.17755/esosder.310987
  • Erzen, E., & Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: uygulamadaki sorunlar. EKEV Akademi Dergisi, (84), 229-248. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/71841/1154770
  • Fu, J. (2013). Complexity of ICT in education: A critical literature review and its implications. International Journal of education and Development using ICT, 9(1), 112-125. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1182651.pdf
  • George, D. ve Mallery, P. (2010). Adım adım Windows için SPSS: basit bir kılavuz ve referans, 17.0 güncellemesi (10. baskı). Allyn ve Bacon.
  • Girginer, N. (2001). Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi (Tez No. 101568) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Günbatar, M. S. (2014). Bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 121-135. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59467/854520
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı (Tez No. 353100) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Haznedar, Ö. (2012). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve eöğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 317659) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hubackova, S. ve Ruzickova, M. (2015). ICT in lifelong education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(186) , 522-525. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.176
  • Ibidun, R. O. (2010). Enhancıng qualıtatıve musıc educatıon ın nıgerıa through ınformatıon and communıcatıon technology (ICT). Multidisciplinary Journal of Research and Development, 15(1), 56-60. https://globalacademicgroup.com/
  • Işıkgöz, E. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman üniversitesi örneği. Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 57-72. https://dergipark.org.tr/en/pub/buyasambid/issue/29815/320683
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılarak değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(21), 211-228. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244 Kern, K.(Ed.) (2021). Dıstance teachıng of musıc art wıth the help of ıct. studies. https://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/4295/3783.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi 17(1), 258-271. https://doi.org/10.12984/eed.01675
  • Kulkarni, U. K. (2015). Role of ICT in enhancing the quality of higher education in india. In Angadi, G. R. (Ed), Information and communication technology in education (pp. 59-66). A. P. H. Publishing Corporation.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787959
  • Mohite, S. H. (2020). An effectual utilization of ıct gears in teaching learning process in educational and training centers. Alochna Chakra Journal, 9(5). https://www.academia.edu/44646925.
  • Murat, A., & Erten, H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri öğrenme- öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 61-71. https://doi.org/10.18069/firatsbed.388068
  • Orhan, U. G. & Öztosun Çaydere, Ö. (2021). Türkiye'de uzaktan eğitimde müzik alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 6(1), 101-117. https://doi.org/10.31811/ojomus.933928
  • Ruippo, M. (2021, August 22). Music education online. http://ruippo.fi/lisensiaatintyo/downloads- 2/downloads-14/files/musiceducationonline.pdf.
  • Sağer, T., Arda, E., & Şallıel, O. (2014). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(9), 69-79. https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/8728/108995
  • Sandu, A. S. (2021). Information and communication technologies adopted for musical education. Învăţământ, Cercetare, Creaţie, 7(1), 475-484. https://icc-online.arte-ct.ro/vol_07/50.pdf
  • Shoemaker, K., & Stam, GV. (2010, April). e-piano, case of Music Education via e-learning in Rurall. Paper prosented at the Web Science Conference, USA. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/53917774/
  • Singh, B. P. (2017). Distance education: the prime mover of inclusive education. In Dwivedi, K. G., & S. (Eds.), Distance education and ıct (pp. 89-96). Tridev.
  • Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177- 197. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17396/181802
  • Topaloğlu, S. (2008). Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutumları: Adapazarı örneği. (Tez No. 228733) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türküresin, H. E. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamaların öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Uysal, G. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Tez No. 396620) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yakar, L., & Yakar, Z. Y. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21. https://doi.org/10.17860/mersinefd.781097
  • Yenilmez, K., Balbağ, M. Z., & Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107. https://doi.org/10.17556/erziefd.305902
  • Yirci, R., & Aydoğar, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 2175-2203. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-05-18-13
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.
  • Zafari, N. M. K. (Ed.) (2019). Education in 21st Century. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3399790.
  • Zsuzsa, B., Főiskola, K., & Kar, T. F. (2013, October). The use of ICT in conservatory education. Paper Precented at the 2nd Interdisciplinary Doctoral Conference, Hungary. https://conferencealerts.com/show-event?id=247460
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Yıldız 0000-0002-2798-8763

Furkan Alper Topal 0000-0001-6200-2800

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 92

Kaynak Göster

APA Yıldız, Y., & Topal, F. A. (2022). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE (BİT) VE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. EKEV Akademi Dergisi(92), 46-67. https://doi.org/10.17753/sosekev.1185601