Bu araştırmada, öğretmen adaylarının Pinterest'e ilişkin görüşleri ve eğitimde Pinterest kullanımını incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, nitel bir yöntem izlenmiş olup fenomenoloji modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları; İnönü Üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim gören 27 kadın ve dört erkek öğretmen adayıdır ve katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır. Bu kapsamda araştırmacılar, Pinterest kullanarak öğretmen adaylarına bu araştırmanın içeriğini ve sürecini açıkladıktan sonra, bu araştırma sürecine gönüllü olarak katılmak isteyenlerle 07 ile 15 dakika arasında değişen sürelerde yüz yüze görüşmeler gerçekleştirmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Ancak zaman zaman betimsel analizler de kullanılmıştır. Analiz sürecinde, bu araştırmanın transkriptleri MAXQDA 2020 programına aktarılmıştır. Daha sonra araştırmacılar tarafından hem bağımsız olarak hem de birlikte olacak şekilde katılımcıların her bir ifadesinden kodlar, alt temalar ve temalar oluşturulmuştur. Yapılan analizler sonucunda, “Meslek öncesi eğitim”, “Meslekte kullanım” ve “Mesleki tutum ve değerler” olmak üzere toplamda üç ana tema belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ise öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu, Pinterest'i eğitsel açıdan oldukça işlevsel bulduklarını belirtmiş ve gerek meslek öncesi gerekse de mesleki süreç içerisinde aktif bir şekilde kullanılması gerektiğini vurgulamışlardır.
This study aims to examine prospective teachers' views on Pinterest and the use of Pinterest in education. To this end, a qualitative method was followed and a phenomenological model was used. The participants in the study were 27 female and four male prospective teachers studying at the Faculty of Education at İnönü University, and the participants were determined using purposive sampling. Data were collected during the fall semester of the 2024-2025 academic year. In this context, after explaining the content and process of this research to the teacher candidates using Pinterest, the researchers conducted face-to-face interviews with those who volunteered to participate in the research process, lasting between 7 and 15 minutes. The data obtained from the participants were analyzed using content analysis. However, descriptive analyses were also used from time to time. During the analysis process, the transcripts of this study were transferred to the MAXQDA 2020 program. Then, the researchers independently and jointly created codes, sub-themes, and themes from each of the participants' statements. As a result of the analyses, three main themes were identified: "Pre-vocational training,” "Using in the profession" and "Professional attitudes and values.” The research findings revealed that the vast majority of teacher candidates found Pinterest to be highly functional from an educational perspective and emphasized the need for its active use both during pre-service education and in the professional process.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 103 |